Live Streaming Korea Selatan vs Malaysia 25.1.2024

Live Streaming Korea Selatan vs Malaysia 25.1.2024. Malam ini akan berlangsung satu perlawanan Piala Asia 2023 melibatkan skuad Malaysia menentang pasukan Korea Selatan. Ini kali ketiga skuad negara bermain di Piala Asia selepas sekian lama tidak bermain. 


Mampukah skuad kim pan gon ini mencatatkan kemenangan pertama dalam Piala Asia kali ini? berikut merupakan Live Streaming Korea Selatan vs Malaysia 25.1.2024. Bagaimana pula perasaan kim pan gon apabila melihat skuad bimbingannya menentang pasukan negaranya.


Live Streaming Korea Selatan vs Malaysia 25.1.2024






Info Perlawanan Korea selatan vs Malaysia

Hari Perlawanan 3 | Khamis, 25 Januari 2024
Kumpulan E • Piala Asia 2023
⚽ REP. KOREA 🇰🇷 🆚️ 🇲🇾 MALAYSIA
🕝 2:30 petang (QA) | 🕢 7:30 malam (MY)
🏟 Stadium Al Janoub, Qatar

Live streaming di bawah 👇👇

Info Pasukan lawan, Korea Selatan


sebelum perlawanan korea selatan vs malaysia, berikut merupakan fakta pasukan lawan kita. Pasukan bola sepak kebangsaan Korea Selatan (Bahasa Korea: 대한민국 축구 국가대표팀; diiktiraf sebagai Republik Korea oleh FIFA mewakili Korea Selatan dalam bola sepak antarabangsa lelaki dan ditadbir oleh Persatuan Bola Sepak Korea. 


Korea Selatan telah muncul sebagai kuasa bola sepak utama di Asia sejak 1980-an, setelah menyertai sepuluh kejohanan Piala Dunia FIFA keseluruhan berturut-turut dan sebelas, yang paling banyak untuk mana-mana negara Asia. 


Walaupun pada mulanya melalui lima kejohanan Piala Dunia tanpa memenangi perlawanan, Korea Selatan menjadi pasukan Asia pertama (dan setakat ini sahaja) mara ke separuh akhir apabila mereka menjadi tuan rumah bersama kejohanan 2002 dengan Jepun. 


Korea Selatan juga memenangi dua kejuaraan Piala Asia AFC, dan menamatkan saingan sebagai naib juara empat kali. Tambahan pula, pasukan itu memenangi tiga pingat emas dan tiga pingat perak di Sukan Asia senior.

Pasukan ini biasanya digelar "Merah" oleh kedua-dua peminat dan media kerana warna kit utama mereka. Kumpulan penyokong pasukan kebangsaan secara rasmi dirujuk sebagai Red Devils..

Live Streaming Korea Selatan vs Malaysia 25.1.2024


Skuad Malaysia kali ini dihiasi dengan pelbagai pemain lama dan baru. Diharapkan kemasukan pemain kali ini dapat meningkatkan keserasian antara pemain menjelang kejohanan asia awal tahun hadapan. Sudah pasti rakyat Malaysia mahu melihat kesefahaman di antara pemain bagi memastikan kemenangan untuk pasukan. 


Bagi anda yang nak tengok perlawanan Korea Selatan vs Malaysia, anda boleh tonton menerusi link di bawah ini ya.

join group fb >> Bola Live << untuk live streaming match bola.

LINK 1 - Korea Selatan vs Malaysia.

LINK 2 - Korea Selatan vs Malaysia

LINK 3 - TV9

Aku rasa skuad negara mampu menunjukkan prestasi terbaik mereka dalam mendapatkan point yang banyak dari perlawanan ini. Kita doakan agar skuad harimau malaya kesayangan kita ini mampu mengalahkan tuan rumah thailand dalam aksi malam ini.

Selamat menonton.


Previous Post Next Post