Wednesday, June 1, 2016

SENARAI PELAKON DRAMA LAMBAIAN RAMADAN !

SENARAI PELAKON DRAMA LAMBAIAN RAMADAN I Drama baru yang mula di tayangkan ini bertajuk Drama Lambaian Ramadan. Drama yang di bintangi oleh Adi Putra, Siti Elizad dan juga Putri Balqish menjanjikan satu persembahan mantap dalam drama ini. Berikut merupakan senarai Pelakon drama Lambaian Ramdan .

SENARAI PELAKON DRAMA LAMBAIAN RAMADAN


SENARAI PELAKON DRAMA LAMBAIAN RAMADAN

Tajuk Drama : Lambaian Ramadan
Bil Episod : 13 Episod
Tarikh Mula tayang : 31 Mei 2016
Saluran Tayangan :TV3
Waktu Tayangan : Isnin Hingga Rabu ( 10 malam )
Senarai Pelakon : Adi Putra, Siti Elizad , Putri Balqish, Muntazar Ghufran , Iz Ilham ,Reen Rahim .

VIDEO BABAK LAKONAN DRAMA LAMBAIAN RAMADAN http://lynk.my/h9DU

SINOPSIS DRAMA LAMBAIAN RAMADAN

Aku sempat tengok sikit drama ini. nampak macam lebih menggunakan emosi. mesti ramai yang akan menonton drama lambaian Ramadan ini.

sekian.

p/s : korang tahu filem Teenage Mutant Ninja Turtle ? rancangan faveret kebanyakan peminat TMNT. korang agak-agak , watak TMNT yang mana sesuai dengan korang ? . aku nak jadi leonardo. haha korang lak ? Jom jawan Kuiz ni . tengok di sini .

Tuesday, May 31, 2016

Rakyat Malaysia dan Kari Memang Tidak Boleh di Pisahkan !


KARI DAN RAKYAT MALAYSIA I Orang Malaysia memang tidak boleh lari dari makan Kari. Tak kira , kari ayam, daging dan ikan. Pendek kata, siapa sahaja rakyat malaysia yang tidak makan kari. Melayu ,Cina dan India ,semuanya makan kari. Dari pagi sampailah ke malam, tanpa Kari pasti makanan kita kurang enak dan sedap. Ramai juga merungut apabila, kari yang di hidangkan tidak menepati cita rasa mereka. Itulah anra lumrah apabila kita makan kari .

baca juga : Kari Ayam Special .

Rakyat Malaysia dan Kari Memang Tidak Boleh di Pisahkan !
gambar Tumix
Selalunya Kari akan menjadi hidangan wajib jika di makan dengan roti, roti canai, nasi , mee dan lain-lain. Dari pagi lagi , rakyat malaysia akan menikmati kesedapan kari dengan makanan sarapan mereka. Walaupun menu sarapan selalunya banyak dan pelbagai. tetapi menu yang di apit dengan kari selalu menjadi pilihan. Contohnya roti Canai .

Apabila menjelang tengah hari, tibalah waktu rehat ketika bekerja. pastinya ramai yang akan memilih menu yang agak berat bagi menampung baki hari untuk mereka menyelesaikan tugasan mereka .Selalunya restoran maskan berlauk akan menjadi tumpuan pekerja ketika waktu makan. cuba lihat, menu yang mesti ada dalam lauk mereka . jawapannya kari .

Rakyat Malaysia dan Kari Memang Tidak Boleh di Pisahkan !
gambar www.resepiumi.com
Setelah selesai bekerja, maka pulanglah kerumah dan makan malam. mungkin bukan setiap hari menu kari menjadi pilihan.tetapi akan ada satu atau dua hari kita akan makan kari yang sama. sama ada kari daging,ikan dan ayam .Secara keseluruhannya, rakyat malaysia sentiasa melalui hari-hari mereka dengan kari .

Sebab itu , ada pendapat dari ilmuan dan orang-orang yang terkenal dengan perpaduan. mereka mengatakan bahawa rakyat malaysia susah untuk di pisahkan kerana apa yang mereka makan adalah benda yang sama. jadi adakah makanan menjadi asbab peraduan dalam kalangan rakyat malaysia ? kita sendiri mampu menilainya .

Orang cakap, kalau dah gila dengan kari mesti apa sahaja makanan yang hendak di makan mesti di letakkan juga kari bersamanya . tetapi ada juga yang mengatakan orang yang makan kari ni ada tabiat yang luar biasa atau tabiat yang lain dari lain . Macam di tulis dalam sebuah blog lain mengenai tabiat luar biasa penggemar kari. agak-agak korang ada tak tabia-tabiat tu ? korang tengok sendiri dekat blog ini .

Sememangnya kari ini sudah turun temurun. di tambah lagi dengan bercambahnya kedai-kedai restoran mamak yang banyak. maka pilihan kari juga makin banyak. kita hanya perlu membawa duit sahaja jika mahu makan. aku nak tanya jugak, apa pendapat korang bila makan kari ? kaum ibu, adakah resepi kari merupakan menu mudah untuk di sedia kan ? komen tau. :)

sekian ,


BIODATA KAMAL ADLI | PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA !

BIODATA KAMAL ADLI I Nama Kamal Adli sudah tidak asing lagi dalam kalangan artis-artis di Malaysia .Nama beliau juga sudah menjadi sebutan sejak beberapa tahun dahulu ketika beliau menceburi bidang lakonan. Pastinya ramai yang meminati aktor dan pelakon kacak ini . Berikut merupakan Biodata Kamal Adli , Pelakon drama Assalamualaikum cinta .


Biodata Kamal Adli , Pelakon drama Assalamualaikum cinta

Biodata Kamal Adli , Pelakon drama Assalamualaikum cinta

BIODATA KAMAL ADLI | PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA .

Nama Penuh : Ahmad Kamal Ahmad Adli
Nama Komersial : Kamal Adli
Asal : Pekan, Pahang
Status : Bujang
Drama : Sha dan Shah dan lain-lain
Filem : Abanglong fadil dan lain-lain

Seronok tengok watak yang di pegang kamal adli. Kalau dari awal korang ikut lakonan kamal adli, dia pernah muncul dalam drama bionik di tv3 membawa watak superhero. Dan aku rasa dah banyak watak yang di bawa kamal adli. wajahnya yang nampak tidak serius dan pelawak juga menjadi faktor dia di minati oleh rakyat Malaysia.

Korang rasa , bagaimana mutu lakonan Kamal adli ?

sekian .

p/s : rakyat malaysia memang tak boleh lari dari makan kari. pagi makan kari, tengah hari kari dan petang pun kari. korang tahu tak, ada tabiat luar biasa bagi orang yang suka makan kari . mesti korang tak sangka kan. jom tengok di sini .

Monday, May 30, 2016

SENARAI PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA !

SENARAI PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA I Drama Dia semanis Honey sudah pun melabuhkan tirai tayangan mereka pada minggu lepas. Kini Drama baru yang menggantikan drama Dia Semanis Honey adalah Assalamualaikum Cinta. Berikut Merupakan senarai pelakon drama Assalamualaikum Cinta :



SENARAI PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA !

SENARAI PELAKON DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA

Tajuk Drama : Assalamualaikum Cinta .
Bil Episod : 20
Tarikh mula tayangan : 30 Mei 2016
saluran tayangan : Astro Ria dan Astro Ria HD
Waktu Tayangan : Isnin - Khamis ( 10 malam )
Senarai Pelakon : Ayda Jebat, Sahahrol Ridzwan , Emma Maembong , Kamal Adli , Wan Raja , Ieka Simone

SINOPSIS DRAMA ASSALAMUALAIKUM CINTA

Nampaknya 4 pelakon terkenal dan mempunyai ramai peminat bergabung dalam satu drama iaitu drama Assalamualaikum cinta. mesti gempak kan.


sekian.

p/s : Korang pernah tengok drama Hantu Selfie ? tak silap aku drama tu lakonan emma maembong dengan zizan razak . Selfie dah sampai jadi satu fenomena buat rakyat malaysia. korang nak tak jadi legend dengan berselfie ?  jom tengok di sini .



CARA NIAT PUASA RAMADHAN !

NIAT PUASA RAMADHAN I Saat Ramadhan menjelma , pasti ramai yang mencari panduan dan tatacara puasa yang betul . Jadi aku kongsikan dengan korang mengenai panduan puasa ramadhan. Ini macam recall balik sahaja apa yang kita pernah belajar sebelum-sebelum ini .

Untuk kali ini, kita recall mengenai Niat Puasa di Bulan Ramadhan. Nampak mudah,tapi ramai yang terlepas pandang. berikut merupakan niat puasa ramadhan .

Niat Puasa di Bulan Ramadhan !

Niat puasa Esok Hari !


NIAT PUASA RAMADHAN

Niat Puasa Sebulan Bulan Ramadhan !

NIAT PUASA RAMADHAN

Menurut para ustaz , terpulang untuk kita sama ada nak niat sebulan terus atau sehari mengikut hari yang kita puasa. jika kita niat puasa sebulan terus, kita tetap kena niat mengikut hari. 

Semoga bermanfaat untuk kita semua. Niat penting, kalau tak niat puasa , kita bimbang yang puasa kita tidak di terima. Selamat berpuasa. Jadikan ramadhan kali ini lebih baik dari sebelum-sebelum ini. insyaallah.

sekian.



GAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLAND !

GAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLAND I Kejadian yang berlaku pada hari ahad di sebabkan oleh banjir kilat yang melanda Cameron Highland. Sebuah jambatan yan menghubungkan perkampungan orang Asli runtuh akibat dari kejadian tersebut.

baca juga : Gambar Ribut Kuat Di Langkawi,Kedah dan Perlis .

Di kawasan lain, 3 kereta dan motosikal hanyut di bawa Arus . terdapat sebuah kereta pelancong terhempap dengan pokok berikutan kejadian yang berlaku. kita doakan semuanya selamat dan kembali seperti sedia kala.

GAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLAND



GAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLANDGAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLAND

GAMBAR JAMBATAN RUNTUH DI CAMERON HIGHLAND

**gambar siakap keli .

sekarang musim hujan, jadi hati-hatilah ya. dekat penang pun hujan jugak semoga kita di limpahi rezeki di sebabkan hujan yang melimpah ruah . Hujan itu rahmat.

sekian.

p/s : agak2 musim banjir macam ni, kereta biasa mesti susah nak redah banjirkan. kalau korang ada duit lebih, cuba beli kereta ni. mesti dapat tolong korang ketika dinaiki air. tengok sini .

Sunday, May 29, 2016

5 PASAR RAMADHAN TERBESAR DI PULAU PINANG !


Pasar Ramadhan sinonim dengan rakyat Malaysia ketika bulan ramadhan. Setiap tahun , tidak lengkap kemeriahan ramadhan tanpa Pasar Ramadhan. Pastinya ramai antara kita yang merindui Pasar Ramadhan. Kepelbagaian jenis lauk pauk, kuih muih dan minuman menjadikan setiap pengunjung yang ke Pasar Ramadhan akan terpaku dan rambang mata apabila mencari menu pilihan hati untuk berbuka puasa.

Tetapi kena ingat, jangan sampai membazir, beli sekadar keperluan untuk berbuka puasa sahaja. Pastinya , korang tertanya dekat mana Pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang. mari aku senarai kan pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang .

pasar Ramadhan terbesar di Pulau Pinang

Pasar Ramadhan Terbesar di Pulau Pinang .


1. PASAR RAMADHAN BAYAN BARU
2. PASAR RAMADHAN TAPAK PESTA
3. PASAR RAMADHAN TAMAN TUN SARDON
4. PASAR RAMADHAN BANDAR PERDA
5. PASAR RAMADHAN KEPALA BATAS


Aku selalu pergi dekat pasar ramadhan Bayan Baru. Dekat sikit dengan kawasan tempat tinggal aku . Seirus, pasar ramadhan ini menjadi tumpuan masyarakat malaysia tidak kira kaum. Melayu Cina dan India . semuanya berpusu-pusu membeli makanan di pasar ramadhan ketika bulan ramadahan. itulah kelebihan bulan ramadhan. dan kelebihan Islam itu sendiri sebagai agama rahmat kepada semua.

jom kongsikan tempat atau pasar ramadhan di tempat  korang ! nak tahu juga , pembaca blog aku ni selalu pergi mana kan. hehe komen ya.

sekian.