Preview Perlawanan Malaysia vs Jordan Piala Asia 2024

 Preview Perlawanan Malaysia vs Jordan Piala Asia 2024. Bagi Kim Pang-gon, berdepan Jordan dalam aksi pembukaan Kumpulan E memberi peluang terbaik untuk Malaysia membuktikan satu mata.


“Saya sangat teruja untuk kejohanan ini, pasukan kami sudah bersedia sepenuhnya untuk Jordan. Kami boleh memperkenalkan bola sepak kami yang dinamik dan tangkas,” kata ketua jurulatih Malaysia itu. “Tiga minggu persiapan, termasuk kem di Doha, menimbulkan beberapa halangan tetapi kami berjaya mengatasinya. Walaupun beberapa pemain cedera, kami mempunyai pasukan yang kuat bersedia untuk perlawanan esok."


“Kami telah merangka pelan permainan untuk Jordan dan pemain kami sangat yakin. Di sebalik prestasi lepas kami menentang mereka, kejohanan ini memberikan cabaran baharu dan kami bersedia untuk menghadapinya.


Preview Perlawanan Malaysia vs Jordan Piala Asia 2024



“Kami bercita-cita untuk mencipta sejarah dengan mengalahkan Jordan, mengiktiraf Republik Korea dianggap sebagai pilihan. Namun begitu, kami berazam untuk mencabar sekeras-kerasnya bagi mendapatkan tempat dalam Pusingan 16."


“Kami mempunyai rekod yang baik dengan kadar kemenangan tertinggi, terutamanya terbukti dalam keputusan positif dari jendela FIFA terakhir pada bulan Mac dan kami menahan Syria dengan keputusan seri 2-2 dalam perlawanan persahabatan kami baru-baru ini.

 

"Dengan kedudukan di atas 90, kami telah bermain enam perlawanan, memperoleh dua kemenangan dan dua seri. Rekod ini telah menanam keyakinan bahawa kami boleh bersaing di peringkat tinggi."


Ammouta, yang mengetuai Maghribi merangkul kejuaraan Kejohanan Negara-Negara Afrika 2020, percaya bahawa Malaysia telah meningkat sejak pertemuan terakhir mereka pada 2021.

"Perlawanan pembukaan sentiasa penting untuk semua pasukan, dan kami menjangkakan pertemuan yang sukar esok. Fokus utama kami adalah pada pertahanan yang kukuh untuk mendapatkan tiga mata. Kami sedar sepenuhnya bahawa perlawanan itu tidak akan mudah, jadi mengekalkan jumlah tumpuan adalah kunci,” kata Ammouta.


“Setiap pasukan adalah hebat dan sementara sejarah memainkan peranan, Malaysia telah berkembang dengan pemain yang luar biasa. Kami menjangkakan perlawanan yang kuat dan mencabar, dan pendekatan kami akan menyerang. Mengakui setiap pasukan mempunyai kekuatan masing-masing, kami tidak memandang rendah mana-mana pihak lawan.


“Kami menghampiri perlawanan dengan serius dan fokus, tanpa menganggap keunggulan. Objektif utama kami adalah untuk mendapatkan tiga mata dan memulakan kejohanan dengan permulaan yang positif."

Jordan mempunyai keputusan bercampur-campur dalam pembinaan mereka, bermula dengan kemenangan 2-1 ke atas Qatar, sebelum tumbang 6-1 menentang juara empat kali Jepun tetapi Ammouta yakin pasukannya sudah bersedia.


“Dalam perlawanan persahabatan, terutamanya dua perlawanan pertama menentang pasukan Olimpik dan pasukan Lubnan, kami bereksperimen dengan pemain yang tidak mengambil bahagian secara aktif dengan kelab mereka. Penekanan kami adalah pada pembentukan. Bagaimanapun, walaupun berdepan cabaran menentang Qatar dan Jepun, pasukan itu telah kembali fokus.


“Kami memberikan arahan yang jelas kepada pemain, menekankan kesilapan minimum dalam pembentukan. Kami merayu kepada peminat kami untuk sokongan penuh dan kami memberi jaminan kepada mereka bahawa kami akan memberikan usaha terbaik kami.”

Previous Post Next Post