Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6)

Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6). Malam yang sangat mendebarkan buat peminat-peminat gegar vaganza. Ingatkan minggu depan dah final rupanya bukan.

Pihak Astro tambah lagi 3 minggu sebelum final nanti. Jadi hari ahad anda akan dihiasi dengan persembahan para peserta gegar vaganza untuk 4 minggu seterusnya.

Kejutan kedua diberikan kepada para peserta dan peminat adalah tiada penyingkiran untuk minggu ini. Maksudnya 9 orang peserta akan bersaing lagi sekali pada minggu depan.

Memang terbaik dan ini peluang untuk mereka membuktikan keupayaan mereka merangkul gelaran juara pada malam akhir nanti.

Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6)


Sebelum itu, jom baca markah para peserta minggu lepas disini (klik).

Oh ya, mesti ramai nak tahu siapa juara untuk minggu ke 7 ini? Korang boleh sambung baca di bawah ini ya.


Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6)


1. Hady Mirza - Jatuh Bangun (84%)



Hetty Koes Endang: Setiap minggu ini yang bonda suka, seperti kamu. Penampilan kamu berganti suasana, kena dgn lagu. Itu yang ingin bonda harapkan pada semua peserta. Saingan kamu berat, Naqiu. Dari awal sampai akhir sudah bagus cuma ada sedikit flat. Overall mantap. Tembakannya tepat! Bahagian rap, kamu mantap.

Datuk Ramli MS: Bagus! Dia sendiri tahu saingan dia Naqiu.


Datuk Aznil Haji Nawawi: Hady adalah antara orang yang dah 40, tenaga awak kalah BBNU. Menari, tak dengar semput, awak rap dan saya nampak awak enjoy persembahan. Kalau hari ini final, kamulah juara!

2. Naqiu Boboy - Rampas (83%)



Datuk Ramli MS: Saya tak tahu kamu tahu main gitar. Dengar kamu gitar solo memang ada jiwa. You’re gifted. Pemuzik ni hierarki nombor tiga dalam dunia muzik. Nombor dua adalah artis dan pertama adalah komposer. Kamu balik tulis lirik sendiri, compose lagu sendiri, nyanyi sendiri, buat semua. You’ll be the king, jangan bazir bakat.

Hetty Koes Endang: Kalau bonda lihat sampai separuh akhir, malam ini kamu spectacular.

Datuk Aznil Haji Nawawi: Terus terang saya dulu bukan peminat Boboy. Dan sekarang, saya sangat terperanjat. Kamu beri persembahan, gerak badan, mimik muka, ikhlas. Memang sampai!


3. One Nation Emcees - Bila Rindu (70%)


Datuk Aznil Haji Nawawi: Saya sebenarnya ternanti-nanti persembahan ONE. Setiap minggu ada kejutan, dan kali ni opening ada mukadimah. Kita tak nampak rap biasa yang selalu dibuat malah dua penyanyi rap dah nyanyi sekali. Usaha dah nampak dan mereka boleh menyanyi! Saya suka Sabhi goreng baik!

Datuk Ramli MS: Sabhi, dah 7 minggu, ini minggu paling baik kamu nyanyi. Lagu ni susah nak nyanyi, sebab dia macam meliar. Saya suka.

Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6)



4. Noorshila Amin - Vroom Vroom (69%)



Datuk Aznil Haji Nawawi: Sebenarnya lagi ni mood dia gedik tapi saya nampak Shila nyanyi ikut cara sendiri. Itu yang Shila bagi, kita dengar sebiji. Tapi Shila tak salah sekali sekala bagi sisi lain dalam suara. Bukan saya suruh tiru Nabila Razali tapi nak dengar sisi lain suara. Kalau Shila explore lagi, saya bagi standing ovation. Jadi nampak awak tak syok sendiri, awak lunaskan dengan baik.




5. Jatt Ali - Sumpah (63%)


Datuk Aznil Haji Nawawi : Tepukan untuk abang Jatt. Kalau penonton dirumah tak tahu, ada banyak beza nyanyian org lama dengan BBNU. Orang lama pakai suara tinggi, suara padu. Saya nak beritahu pada BBNU, this is how the legends sing. Saya berharap abang beri lakonan, hujung tu pusing bisik ‘Sumpah’.

Hetty Koes Endang: Dari segi intonasi sudah dapat. Interpretasi dapat cuma hanya perlu hati-hati pada bahagian ‘harap kau mengerti apa yang ku bisikkan selama ini’, tempo jaga.

6. Roy - Hajat (63%)


Hetty Koes Endang: Kalau bonda lihat, interpretasi dan intonasi kamu sudah okay. Cuma di depan kurang relaks, nada rendah kamu hati-hati kerana banyak yang flat. Ada falsetto itu bagus sekali, ending juga bagus. Awalnya sahaja hati-hati.

Datuk Aznil Haji Nawawi: Abang Roy bersuara patriotik, saya sangat hargai prestasi abang buat falsetto untuk memenuhi selera anak muda sekarang.






7. Nurfatima - Patah Seribu (63%)


Datuk Ramli MS: Saya mungkin minta too much, for you guys. Kadang benda okay tapi saya nak lagi. Saya suka yang belakang je, yang lain kurang jiwa. Balik awak dengar. Saya nak standard yang lebih tinggi.

Datuk Aznil Haji Nawawi: Saya menanti persembahan Nurfatima. Saya masih nampak bayangan penyanyi asal. Kalau awak guna kuasa, arrangement boleh ubah lari sikit dari penyanyi asal ya. Untuk mother in law, father in law, she sings very well.

Hetty Koes Endang: Lagu ini memang tingkat kesulitan, semakin sulit. Kalau kamu seperta yang tak kuat, habis. Jadi mungkin apa yang Tokram komen, di chorus bisa improve. Di awal guna yang original tapi di belakang improve supaya tidak boring.


8. Sham Visa - Pergi (61%)


Hetty Koes Endang: Kondisi yang memang kurang fit, tapi kami cerdik kerana memilih lagu yang sesuai dengan keadaan kamu. Kamu berani mengambil teriakan tadi, satu risiko. Itu yang bonda salut. Mudah-mudahan kamu lanjut ke minggu yang seterusnya dan kamu jaga suara. Memang rezeki kamu dapat lagu ini.

Datuk Aznil Haji Nawawi: Saya kurang faham sama ada lagu ni dipilih oleh Sham atau diberi oleh pihak Astro. Jadi bukan Sham yang pilih. Kesakitan itu saya dengar dalam lagu ini. Sememangnya saya terasa sebab baru sahaja kehilangan dua abang.

Markah dan Kedudukan Peserta Minggu 7 Gegar Vaganza 2019 (GV6)

9. Wann - Terlalu Memuja (61%)


Datuk Ramli MS: Awak punya ekspresi terlalu ekstrem. Boleh potong sikit, dia akan keluar ayat-ayat yang tak perlu ada ekspresi. Feel kamu bagus tapi ekspresi terlalu ekstrem. Anyway, cara kamu nyanyi lagu ni saya suka.

Datuk Aznil Haji Nawawi: Awak punya angin tu tak ada pada penyanyi lain.

Hetty Koes Endang: Sebetulnya peribadi Wann, kamu itu tenang. Tapi bila intro kamu seperti bonda, ada sesuatu kelebihan. Konfiden kamu kurang, jarak mic jaga. Harus turunkan mic sedikit. Awalnya kamu bicara dulu, baru di tengah kamu ajar! Dari awal sampai akhir kamu berikan desahan, ini pertandingan. Artikulasi tidak jelas. Ini sudah separuh akhir, apa yang bonda sampaikan kerana bonda sayang.

Markah sumber: Astro Gempak.


Tahniah buat Hady Mirza kerana menjadi juara buat dua minggu berturut-turut. Bukan mudah untuk mengekalkan momentum sepanjang gv ini tapi dia buat yang terbaik dan semakin baik pada setiap minggu.

Kalau korang nak tahu senarai lagu untuk minggu depan, korang boleh baca di - Senarai Lagu Minggu 8 Gegar Vaganza 2019.

Pemenang Anugerah Cili Padi Paling Sedap adalah Noorshila Amin. Memang power persembahan dia semalam.

Mampukah Noorshila amin kekal sampai ke final? atau akan terkandas nanti?

Siapa pula peserta yang akan tersingkir minggu ke lapan nanti? Sama-sama kita nantikan!

Jadi kita masih jauh untuk ke Final, diharap para peminat masih bersabar dan terus menyokong para peserta yang akan memberi persembahan pada minggu hadapan.

Kita jumpa lagi pada minggu hadapan.



Previous Post Next Post