Type something and hit enter

author photo
By On
Assalamualaikum, bulan ramadhan bakal menjelma. jadi mesti ramai diantara kita yang terlupa mengenai hukum berkaitan bulam puasa. ada satu soalan yang popular " ustaz, boleh tak kita gosok gigi selepas subuh dalam bulan puasa ? ". Gosok gigi sama dengan berus gigi ya. Jangan buat-buat tak faham lak. hehe

ada ayat lain " ustaz, apa hukum kita gosok gigi dalam bulan ramadhan, boleh ke ? " nampak macam sama jer soalan dia tapi lain.

satu tanya, gosok gigi lepas subuh dan lagi satu dalam bulan puasa tu boleh gosok gigi atau tidak. hehehe mesti ramai yang tanyakan.


Hukum Gosok Gigi Selepas Subuh Ketika Berpuasa
Hukum Gosok Gigi Ketika Berpuasa


Hukum Gosok Gigi Selepas Subuh Ketika Berpuasa


jawapan bagi persoalan tersebut adalah dibolehkan gosok gigi.
tak ada masalah.

👉 Hukumnya TAK BATAL PUASA !

Jangan telan ubat gigi sudah la yer, kalau telan baru batal .

Cumanya dalam mazhab Syafie , MAKRUH hukumnya kalau kita gosok gigi selepas tergelincir matahari.

Jom tengok penjelasan Ustaz Azhar Idrus berkaitan masalah ini .



baca juga : Hukum pakai earphone ketika puasa

Aku harap sangat, perkongsian aku mengenai hukum gosok gigi dalam bulan puasa ini membantu anda melakukan ibadah puasa dengan lebih sempurna.

insyaallah.

anda nak pahala lebih hari ini ?
kongsikan ilmu yang anda dapat ini kepada rakan-rakan lain.

semoga ilmu ini sentiasa segar dalam hati kita.

Jom komen dibawah

Comments
0 Comments

Click to comment