Amalkan " Doa Elak Sifat Malas "

Doa Elak Bebanan Hutang, Sifat Malas , Penakut dan Kedekut. Seronok rasa bila kita rajin sangat buat sesuatu kerja. Kita buat itu dan ini dan semua kerja kita dapat di selesaikan dengan cara terbaik.

Tak ada kerja yang tertangguh. Kerja rumah, pejabat dan apa saja tugasan yang di berikan dapat di selesaikan dengan mudah bila kita rajin. Betul tak ? cuba bila kita malas, Ya Allah, semua benda tak jadi. Kerja nak online ja 24 jam kan.

Aku teringat satu doa yang boleh kita amalkan dan aku yakin korang dah hafal doa ni . sebelum tu korang dah baca tak entri aku berkaitan " 5 malam mustajab doa menurut imam syafie ". korang kena baca entri tu tau.

Amalkan " Doa Elak Sifat Malas "


Aku ingatlah doa ini bila kita nak ambil peperiksaan dulu, cikgu mesti suruh amalkan doa ni. mak ayah pun selalu ingatkan kita supaya sentiasa beramal dengannya kerana doa ini terdapat pelbagai permintaan dalam satu doa.

Amalkan " Doa Elak Sifat Malas "
Amalkan " Doa Elak Sifat Malas " 

Baca juga : Doa Murah Rezeki.

Antara yang di sebutkan dalam doa ini adalah kita memohon agar :

1. berlindung dari rasa dukacita dan sdih
2. Berlindung dari sifat lemah dan malas
3. berlindung dari sifat pengecut dan bakhil
4. berlindung dari hutang dan penindasan orang .

Kalau korang perasan kesemua ini berkait dan ada kaitan dengan diri kita sebagai manusia. bukan setakat nak elak malas sahaja , malah macam-macam lagi korang boleh minta berdasarkan doa ini. Semoga kita peroleh ganjaran dan rahmat darinya.

Selamat beramal .

No comments

Powered by Blogger.