FENOMENA AURORA YANG MENAKJUBKAN ! WAJIB TENGOK !

FENOMENA AURORA I jeng jeng jeng , korang dah tengok gambar dekat atas ni ? cantikkan pemandangan yang di rakam ini membuktikan kehebatan Allah terhadapa makhluk dia. cantik dan membuatkan kitaterpegun melihatnya. hari ini aku nak cerita sikit je pasal Aurora ini .

Aurora merupakan Fenomena alam yang berlaku di kutub utara dan kutub selatan. Sebab itu dia juga di katakan berlaku pada hujung dunia. Fenomena yang berlaku atas sebab perlanggaran zarah-zarah yang di hasilkan matahari dan bumi maka terjadinya Aurora .

pemandangan cantik
Aurora Borealis
Panggil Aurora di kutub utara adalah Aurora Borealis, manakal di selatan pula di panggil Aurora Australis.Aurora juga adakala merosakkan harta benda. Contohnya, di Kanada pernah berlaku satu ketika, aurora merosakkan kabel elektrik. akibatnya kawasan tersebut bergelap pada hari kejadian.

Kejadian Aneh yang berlaku menyebabkan saintis sibuk dan ingin mengetahui rahsia di sebalik aurora ini. kalau kita sendiri tengok pun, kita akan terfikir , macam mana benda ni boleh terjadi.yang pasti manusia tidak mampu melakukannya.

pemandangan cantik
aurora australis
Untuk maklumat lanjut atau korang nak tengok gambar-gambar aurora di Kutub Selatan iaitu di Aurora Australis .Dalam englis dia dipanggil Southtern light untuk kutub selatan. Korang boleh tengok dekat sini . [ KLIK SINI ] . Makin banyak kita belajar pasal aurora ini, rupanya makin banyak yang kita tak tahu . seronok tengok gambar dengan format gif. maksudnya gambar bergerak dekat link yang aku kasi tu.

apa=apa pun, fokus dan sentiasa ikat diri kita dengan tuhan, walaupun sesetengah pihak mengatakan ia hanya fenomena alam. tetapi sebagai muslim,kita kena yakin ia adalah ciptaan tuhan untuk hamba-hambanya. jangan tengok sahaja, ucapkan lah kalimah syukur.

sekian.
Jom like Page admin untuk info menarik !

0 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)