Sinopsis Drama Melur Untuk Firdaus 2

Melur Untuk Firdaus 2 adalah merupakan drama mengisahkan tentang pasangan suami isteri, Fir dan Melur yang pada mulanya tidak meminati satu sama lain. Ini juga merupakan sambungan daripada cerita viral tahun lepas ini serta iaitu pada tahun 2022 yang turut menarik minat penonton dari negara Jiran kita. Dibintangi oleh pelakon utama mereka iaitu Anna Jobling dan juga Meerqeen


Sinopsis Drama Melur Untuk Firdaus 2


Sebenarnya drama ini juga diadaptasi dari drama My Rude Wife yang ditulis oleh novelis terkenal Cik Nor Cinta. Cerita ini seperti biasa akan disiarkan di saluran tv3 nanti.  Apakah kesudahan melur dan firdaus 2 ini? adakah akan ada kejutan nanti?


Sinopsis Drama Melur Untuk Firdaus 2 

Drama ini mengisahkan tentang Kesinambungan daripada kisah Melur dan Firdaus yang disatukan oleh keluarga mereka. Rumahtangga mereka diuji sekali lagi dengan kemunculan Mawar. Siapakah Mawar?

Adakah Mawar mempunyai niat jahat dalam keluar MEL dan FIR nanti?

Ringkasan Melur Untuk Firdaus 1

Cerita ini bermula dengan Firdaus yang dipaksa berkahwin dengan Melur. Firdaus sudah mempunyai kekasih hati bernama Dee.

Tetapi atas desakan ibunya dia perlu berkahwin dengan Dee dalam masa 48 jam. Tetapi Dee pula belum bersedia menjadi isteri kepada Firdaus.

Akhirnya, Firdaus terpaksa kawin dengan Melur tetapi sebenarnya Melur sangat menyukai Firdaus. Jadi dia rasa sedih bila firdaus tak suka dekat dia.

Namun, dia nekad nak pikat hati suaminya itu. Ada 7 syarat tau dia bagi! apa dia syarat tu? kenalah tengok drama ni nanti tau!

Info dan Pelakon

Drama ini untuk musim pertama mula ditayangkan pada 26 Mei 2022 dan disiarkan pada hara hari rabu hingga sabtu. Waktu siarannya adalah pada jam 9 malam . 

Bagi musim keduanya pula dijangka melur untuk firdaus 2 akan mula ditayangkan tidak lama lagi iaitu pada tarikh 16 Mac 2023 nanti. 

Waktu tayangan musim kedua pula akan bersiaran pada setiap hari mulai 16 Mac 2023 pada jam 7 malam. Drama ini diarahkan oleh Zamri Zakaria untuk produksi A-Ten Alliance Sdn Bhd.

Antara pelakon yang terlibat adalah Meerqeen, Anna Jobling, Fimie Don, Nisa Idrus, Kuna Muzani, Azhar Amir, Hani Nazrina dan Hairi Safwan.

Selain itu, kita juga ada pelakon Taib Zamannuri dan Zainol Ismail.

Berikut pula senarai pelakon melur untuk firdaus 2 yang lebih ramai dan menarik untuk diberi perhatian.

  1. Meerqeen sebagai Firdaus

  2. Anna Jobling sebagai Melur

  3. Eyka Farhana sebagai Mawar

  4. Azim Yusof sebagai Zack

  5. Fimie Don sebagai Haris

  6. Sabrina Sharleen sebagai Rania

  7. Kuza sebagai Kamariah

  8. Azhar Amir sebagai Kamaruzzaman

  9. Haleeda Mazlin sebagai Rohana

  10. Zainol Ismail sebagai Nasaruddin 

  11. Hani Nazrina sebagai Lili

  12. Hairi Safwan sebagai Zain

  13. Qaseh Qhairiena sebagai Damia

  14. Taib Zamannuri sebagai Raikal

  15. Tengku Tieya sebagai Nana

 

Tak sabar pula nak tahu kesudahan musim kedua. rata-rata peminat juga sudah tidak sabar untuk menonton drama ini. Selamat menonton!


Previous Post Next Post