Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus

Pelakon baru, Meerqeen merupakan salah seorang pelakon lelaki yang sedang meningkat naik kerana drama lakonananya menjadi pilihan penonton. Dia yang membawa watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus. Seorang lagi pelakon kacak yang semakin dikenali ramai kerana drama lakonannya semakin viral tau.

Meerqeen merupakan salah seoang bekas peserta Hero remaja 2019.2020 dan dia berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan tersebut. 

Secara jujurnya, aku .. baru jer kenal dengan dia ni. itu pun sebab drama ni viral. jadi jom kita baca biodata pelakon merqeen ni ya. Dia digandingkan dengan anna jobling dalam drama tersebut.


Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus





Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus>> 

Cerita mengenai merqen ini pasti sudah ramai yang tahu. Kualiti dalam lakonannya dan juga jumlah pengikutnya di sosial media membuktikan yang dia disenangi ramai. 

Nama Penuh: Muhammad Shameer Shauqeen bin Saiful Izam 

TARIKH LAHIR : (lahir 4 Jun 2001) 

Asal : Ampang, Selangor. 

Drama Pertama : Watak Haqeem untuk drama angkara cinta. 

Filem pertama : Kelaster.


Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus

Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus

Instagram : instagram Meerqeen .

Senarai Drama dan filem lakonan Meerqeen ==

Selain drama angkara cinta, dia juga berlakon dalam Marry me senorita 

Antara filem lain yang menjadi karya Meerqeen adalah Frontliner untuk tahun 2021.

Bagi drama pula, dia turut membintangi drama bila syaitan berbisik, Malaysia ghost stories, melur untuk firdaus dan juga ash dan aish

Merqeen merupakan anak saudara kepada penyanyi Safura Ya'cob. Meerqeen mengatakan: "Saya mahu jadi seperti Hun Haqeem yang disebut-sebut namanya sekarang" sambil menjadikan pelakon senior Bront Palarae sebagai idolanya dalam bidang lakonan.


Biodata Meerqeen Watak Firdaus Dalam Melur Untuk Firdaus


Untuk tahun 2023, dia akan muncul untuk siri kedua melur untuk firdaus. selain itu, Meer juga membintangi siri web drama bertajuk Modes Operandi dan juga Runaway in seoul pada tahun 2022.

Terbaru, dia turut membintangi web drama Nenek Bongkok Tiga yang ditayangkan di VIU pada tahun 2023 ini. 

tahun 2023 umpama rezeki untuk Merqeen selepas dia memenangi anugerah video trending tergempak dalam majlis anugerah gempak most wanted awards baru-baru ini. Dalam video berkenaan dia membuat video swipe challenge di tiktok.

Penutup Biodata Meerqeen~~

Kita tahu kariernya semakin meningkat naik dan kita berharap dia terus konsisten dalam dunia lakonan dan tidak melakukan perkara yang tak elok. ini semua demi menjaga nama baiknya.

Semoga Meerqeen terus berjaya di masa hadapan. Good Luck!

Previous Post Next Post