Telefilem Karlisa

Telefilem Karlisa merupakan sebuah cerekarama yang mengisahkan tentang kisah anak sulung dan juga anak kedua dalam sebuah keluarga. Kedatangannya di nanti tetapi selepas muncul sikedua maka si sulung di pinggirkan. Telefilem ini dibintangi oleh Ruhainies, Qistina Raishah dan Watie Sadali Fizz Fairuz.


Telefilem Karlisa


Sinopsis Karlisa

Karmila merupakan anak sulung dalam keluarga. Ayahnya bernama Tuan Bahrin dan Ibunya pula bernama Puan Farah. Karmila sangat gembira bila mendapat tahu yang dia bakal menerima seorang adik.

Karmila juga memberi nama Karlisa kepada adiknya itu. Selepas lahirnya adiknya itu, perhatian ibu bapanya mula berubah daripada menyanyanginya kepada adiknya pula.

Hati anak sulung mula merasakan dirinya sudah tidak di sayangi. Dia pun mula membenci adiknya itu sehingga membawa ke alam dewasa. 

Si adik pula tetap senyum walaupun seringkali di marahi oleh kakanya. Si adik tetapi mendekati si kakak sehingga satu hari, karmila mengamuk kerana si adik memasuki biliknya sehingga menyebabkan karlisa cedera.

Sejak itu si adik tidak lagi rapat dengan karmila. Satu hari puan farah memintna karmila mengambil adiknya kerana dia punya urusan. karmila akur dengan permintaan itu walaupun dia tak suka.

nak dijadikan cerita, dia terlupa akan adiknya itu sehinggalah sudah lama baru dia teringat dan segera pergi mencari adiknya di tempat yang diberitahu oleh ibunya. Tetapi karlisa tidak ada di sana.

Kemanakah dia pergi? adapakah kakak menjumpai adiknya itu?

Info Dan Pelakon.

Cerita ini akan ditayangkan semula pada 18 Febuari 2023 di saluran TV3. Sebelum ini ia ditayangkan di saluran TV9 tau. Telefilem yang diarahkan oleh Dato Ahmad armimi Serigar ini di tulis skripnya oleh Zakinah AB Zarith.

Kali pertama cerita ini ditayangkan adalah pada tahun 2016 pada bulan april tau. lama dah. patutulah di ulang siar. Berikut merupakan senarai pelakon dan watak dalam cerita ini.

  1. Ruhainies sebagai Sikakak
  2. Nur Qistina Raisah sebagai Si Adik
  3. Watie Sadali
  4. Rasheed Ahmad
  5. Fizz Fairuz
  6. Nafiez Zaidi

Hari tu aku tertinggal cerita ni. harapnya malam nanti pun aku tak terlepas tengok di slo cerekarama pula yer.. hehe selamat menonton.


Previous Post Next Post