Insiden Salt Bae, FIFA Mula Siasatan

Majlis meraikan kemenangan Piala Dunia Argentina baru-baru ini menimbulkan rasa tidak puas hati dalam peminat bola sepak selepas kehadiran seorang individu di atas padang.

Chef Selebriti bernama yang menggunakan nama Salt BAE dilihat memasuki padang dan meraikan kejayaan argentina bersama-sama mereka.

Namun, ramai peminat mendakwa bagaimana dia mendapat akses untuk memasuki padang itu? Kini FIFA tanpil membuat siasatan berkenaan inseiden tersebut.


Insiden Salt Bae, FIFA Mula Siasatan


Salt Bae yang turut bergambar dengan Tofi Piala Dunia dan juga pemain terbaik dunia Lionel Messi selepas itu membuatkan ramai tidak puas hati.

Messi juga dilihat kurang senang dengan kehadiran selebriti berkenaan apabila dia menarik lengan messi untuk bergambar. .

Fifa dalam peraturunya menyatakan trofi Piala Dunia hanya boleh dipegang oleh pemenang kejohanan dan individu seperti pegawai Fifa serta ketua negara di bawah naungan badan induk itu.

"Selepas melakukan semakan, Fifa mengambil ketetapan bagaimana seorang individu mendapat akses masuk ke padang selepas majlis penutup di Stadium Lusail pada 18 Disember lalu.

"Tindakan yang sewajarnya akan diambil," kata seorang jurucakap kepada BBC.


Previous Post Next Post