Croatia Tempat ketiga, Morocco Tempat Keempat Piala Dunia 2022

Penamat ketiga Croatia di tempat ketiga terbaik di Piala Dunia mempunyai "lapisan emas", kata bos Zlatko Dalic selepas pasukannya meraih kemenangan play-off ke atas pembuat sejarah Maghribi. Pasukan Dalic adalah naib juara kepada Perancis empat tahun lalu dan mengesahkan status mereka sebagai salah sebuah negara bola sepak elit dengan satu lagi tempat ketiga untuk dimenangi dalam penampilan sulung pertandingan mereka pada 1998.


Croatia Tempat ketiga, Morocco Tempat Keempat Piala Dunia 2022


Croatia Tempat ketiga, Morocco Tempat Keempat Piala Dunia 2022

Dalam pembukaan yang menggerunkan, Josko Gvardiol memberikan Croatia pendahuluan pada minit ketujuh dengan tandukan menyelam yang hebat tetapi Achraf Dari menyamakan kedudukan hanya dua minit kemudian dengan mengangguk dari jarak dekat.


Mislav Orsic melencong pada detik indah untuk Croatia melalui tiang tiga minit sebelum separuh masa dan melakukan rembatan yang deras, melencong ke gawang sisi selepas rehat.


Separuh masa kedua tidak dapat menandingi tenaga dalam tempoh pembukaan yang mendebarkan dan Maghribi gagal mencari gol penyamaan apabila kempen yang membuahkan hasil berakhir dengan kekalahan berturut-turut.


Dalic berkata: "Kami memenangi pingat gangsa dan ia mempunyai lapisan emas, ia seperti kami memenangi pingat emas malam ini.


"Berjuang untuk penentuan tempat ketiga dan tewas akan menjadi satu bencana. Ini adalah penghujung kitaran, penghujung perjalanan. Pemain saya tidak berusaha keras dan inilah yang kami usahakan."

Previous Post Next Post