Argentina layak ke pusingan Seterusnya

Argentina melengkapkan pusingan semula daripada kekalahan mengejutkan Piala Dunia pembukaan kepada Arab Saudi dengan layak ke pusingan 16 terakhir dengan gaya mengagumkan menentang Poland - yang melalui perbezaan gol setelah menamatkan saingan mata dengan Mexico.


Lionel Messi adalah pemangkin kepada kemenangan penting menentang Mexico yang mengembalikan kempen Argentina ke landasan yang betul, dan dia memainkan peranan penting sekali lagi kerana mereka menggambarkan mengapa mereka dianggap sebagai salah satu pilihan kejohanan untuk mengatur perlawanan pusingan kedua menentang Australia.

Argentina layak ke pusingan Seterusnya


Poland bersedia untuk maju berdasarkan peraturan Fifa Fair Play kerana mempunyai lebih sedikit kad kuning berbanding Mexico - sehingga Arab Saudi menarik satu lagi ke masa kecederaan dalam kekalahan 2-1 mereka kepada pasukan Concacaf. Ini bermakna perbezaan gol adalah penentu buat Poland, yang seterusnya akan menentang Perancis.


Argentina kehabisan pemenang selesa dengan gol separuh masa kedua daripada pemain Brighton, Alexis Mac Allister dan penyerang Manchester City Julian Alvarez, tetapi permainan itu masih mempunyai drama sebenar dan bahaya pada peringkat penutup kerana Poland tahu satu lagi gol dibolosi, atau satu lagi gol untuk Mexico menentang Saudi. , akan menghantar mereka keluar berdasarkan gol yang dijaringkan.


Argentina mendominasi keseluruhan tetapi terpaksa menunggu sehingga selepas separuh masa kedua untuk membuat penembusan apabila Messi mendapat sepakan penalti separuh masa pertama yang diselamatkan oleh penjaga gol Poland Wojciech Szczesny selepas pasangan itu bertembung dalam cabaran udara, anugerah keras selepas perundingan video pembantu pengadil.


Mac Allister memberikan Argentina pendahuluan yang sepatutnya apabila dia menyapu bersih hantaran lintang Nahuel Molina seminit selepas rehat dan Alvarez

Previous Post Next Post