Gakpo Jaringkan gol ketiga dalam 3 Perlawanan

 Cody Gakpo yang masih beraksi menjaringkan gol sekali lagi ketika Belanda menduduki tempat teratas Kumpulan A, menamatkan penglibatan menyedihkan Qatar di Piala Dunia tempat sendiri dengan kekalahan ketiga berturut-turut.

Persembahan suram Qatar bermakna mereka menjadi negara tuan rumah pertama yang keluar dari kejohanan dengan tiga kekalahan peringkat kumpulan, menduduki tangga tercorot tanpa mata.


Gakpo Jaringkan gol ketiga dalam 3 Perlawanan


Belanda, yang gagal layak empat tahun lalu, mara ke pusingan 16 terakhir dengan rekod tanpa kalah dan berdepan Amerika Syarikat seterusnya.


Juara Afrika Senegal menewaskan Ecuador untuk meraih tempat kedua dan akan menentang England.


Pemain sayap PSV Eindhoven, Gakpo kini telah menjaringkan gol pembukaan dalam ketiga-tiga perlawanan kumpulan Belanda, memandu ke hadapan dan menyerlahkan penyudah ke sudut bawah pada kesempatan ini.


Qatar kelihatan membalas dengan segera tetapi rembatan Ismaeel Mohammad dari luar kawasan itu tepat ke arah Andries Noppert.


Tetapi anak buah Louis van Gaal menjaringkan gol pada awal separuh masa kedua untuk membatalkan sebarang harapan Qatar untuk bangkit apabila Frenkie de Jong menerjah jaring terbuka selepas rembatan Memphis Depay diselamatkan.


Belanda boleh menang dengan lebih banyak, kerana Steven Berghuis mempunyai gol diketepikan dan juga terkena palang.

Previous Post Next Post