Rashford Bantu England belasah Wales

 Marcus Rashford memberi inspirasi kepada England kepada kemenangan yang diperlukan untuk mendahului Kumpulan B dan memastikan ia berputus asa untuk Wales apabila mereka keluar daripada kejohanan selepas kempen Piala Dunia yang mengecewakan.

Wales perlu sama ada untuk menewaskan England dan berharap Iran dan Amerika Syarikat berkesudahan seri atau mengejar keputusan yang lebih tidak mungkin iaitu mencatatkan kemenangan empat gol di Stadium Ahmad bin Ali.

Rashford Bantu England belasah Wales


England, yang kini berdepan Senegal dalam pusingan 16 terakhir pada Ahad (19:00 GMT), memastikan kedua-dua senario tidak menjadi pertimbangan serius kerana mereka mendominasi keseluruhan dan mengawal sepenuhnya selepas 45 minit pertama yang tidak lancar.


Pengurus Wales Rob Page terpaksa menggantikan Gareth Bale pada separuh masa kerana kecederaan, walaupun azimat hebat itu hanya melakukan tujuh sentuhan dalam paparan tanpa nama.


Dan sebarang harapan untuk Wales layak ke pusingan 16 terakhir telah lenyap apabila England menjaringkan dua gol dalam tempoh enam minit bermula semula.


Rashford melepaskan sepakan percuma melepasi Danny Ward berikutan kekasaran Ethan Ampadu ke atas Phil Foden selepas 50 minit, dengan pemain tengah Manchester City itu kemudian menandakan kepulangannya ke pasukan England beberapa saat kemudian dengan menghantar hantaran lintang Harry Kane di tiang jauh.

Wales lemah semangat dan kalah kerana mereka tahu mereka dalam perjalanan pulang dari Qatar dan Rashford menambah gol keduanya pada minit ke-68, dengan bantuan besar daripada penjaga gol Wales Ward, kerana Wayne Hennessey yang digantung selepas kad merahnya menentang Iran, yang membenarkan satu tembakan sengit meleset melalui kakinya.


England mendahului Kumpulan B dengan tujuh mata, dua mata di hadapan Amerika Syarikat yang menetapkan pertemuan 16 terakhir dengan Belanda dengan menewaskan Iran 1-0 dalam perlawanan berdendam mereka, manakala Wales menduduki tangga tercorot dengan satu mata.

Previous Post Next Post