Kramaric Hantar Canada Pulang Awal Dari Piala Dunia

 Croatia melenyapkan sebarang harapan Kanada untuk maju di Qatar, dengan finalis 2018 melawan selepas Alphonso Davies memulakan negaranya dengan cemerlang dengan menjaringkan gol Piala Dunia pertama mereka.

Pemain sayap Bayern Munich Davies meletakkan Kanada di depan selepas hanya 68 saat, melesat ke dalam kotak dan bertemu hantaran lintang Tajon Buchanan dengan tandukan yang menjulang pada serangan pertama permainan.


Kramaric Hantar Canada Pulang Awal Dari Piala Dunia


Croatia tidak panik selepas ketinggalan, bagaimanapun, dan mencipta banyak peluang, dengan penyerang Andrej Kramaric melihat satu gol dibatalkan kerana ofsaid.


Bekas pemain Leicester itu menyamakan kedudukan apabila dia menemui jaringan dengan rembatan bersudut kali pertama dari hantaran Ivan Perisic, dan Marko Livaja meletakkan Croatia di depan dengan rembatan deras dari tepi kotak.


Kramaric dinafikan oleh penyelamatan baik Milan Borjan pada separuh masa kedua, dan di hujung yang lain, Dominik Livakovic secara akrobatik melepasi pukulan lencong jarak jauh Jonathan David.


Pemain depan Hoffenheim, Kramaric mendapat gol keduanya dalam perlawanan itu dengan menyerlah ke sudut jauh, dan pemain gantian Lovro Majer menamatkan perlawanan dengan menjaringkan gol pada masa kecederaan.


Kanada mungkin telah menjaringkan gol, tetapi mereka masih menunggu mata pertama mereka dalam perlawanan kumpulan Piala Dunia dan kini tidak boleh layak ke pusingan 16 terakhir.

Previous Post Next Post