Erik ten Hag akan 'berurusan' dengan penyerang Man Utd keluar awal

 Pengurus Manchester United, Erik ten Hag berkata dia akan "berurusan" dengan Cristiano Ronaldo selepas pemain gantian yang tidak digunakan itu menyusuri terowong beberapa minit sebelum tamat kemenangan ke atas Tottenham.


Erik ten Hag akan 'berurusan' dengan penyerang Man Utd keluar awal


Ronaldo, 37, pergi pada minit ke-89, sejurus selepas Ten Hag membawa masuk Christian Eriksen dan Anthony Elanga.


"Saya akan menanganinya esok, bukan hari ini. Kami kini meraikan kemenangan ini," kata Ten Hag.


"Saya telah melihatnya, tetapi saya tidak bercakap dengannya."


Walaupun United hanya membuat tiga daripada lima pertukaran yang dibenarkan dalam kemenangan 2-0 di laman sendiri hari Rabu, Ronaldo memutuskan untuk meninggalkan bangku simpanan awal dan hilang di terowong Old Trafford.


Ia berlaku tiga hari selepas dia menunjukkan rasa tidak senang kerana digantikan ketika menentang Newcastle.


Selepas keputusan seri 0-0 Ahad lalu, Ten Hag berkata dia "tiada masalah" dengan reaksi negatif Ronaldo, tetapi menambah pemain Portugis itu mesti meyakinkannya "dia perlu kekal".


Bekas penyerang England, Gary Lineker berkata, tingkah laku Ronaldo tidak perlu mengambil perhatian daripada prestasi United menentang Spurs.


"Saya minta maaf, itu tidak boleh diterima - ia sangat buruk," kata Lineker pada Perlawanan Hari Rabu.


Pakar Ashley Williams dan Micah Richards bersetuju dengan Lineker.


"Bagi salah seorang pemain yang hebat dalam permainan untuk melakukan itu apabila pasukan anda menang, menjadikannya tentang dia, adalah mengecewakan," kata bekas pemain pertahanan England, Richards.


Bekas kapten Wales Williams menambah: "Ia adalah malam yang hebat untuk Manchester United dan di sini kita sekali lagi bercakap tentang Cristiano Ronaldo - walaupun dia tidak bermain."

Previous Post Next Post