Sepanyol Singkirkan Portugal, Ronaldo dan Bruno Fernandes GAGAL

Sepanyol Singkirkan Portugal, Ronaldo dan Bruno Fernandes GAGAL.  Alvaro Morata meraih kemenangan dramatik ketika Sepanyol menewaskan Portugal di Braga untuk layak ke Pusingan Akhir Liga Negara. Bekas penyerang Chelsea itu menjaringkan gol pada minit ke-88 dari jarak dekat selepas Nico Williams menanduk bola ke laluannya.

Sepanyol Singkirkan Portugal, Ronaldo dan Bruno Fernandes GAGAL

Portugal hanya memerlukan satu mata untuk mara dan mempunyai peluang untuk menjaringkan gol tetapi pemain Liverpool Diogo Jota dan Cristiano Ronaldo dari Manchester United kedua-duanya terlepas.

Sepanyol Singkirkan Portugal, Ronaldo dan Bruno Fernandes GAGAL


Sepanyol akan disertai pada pusingan akhir Jun oleh Croatia, Itali dan Belanda, yang dijangka menjadi tuan rumah semua perlawanan.


Portugal, yang pasukannya termasuk pasangan Manchester United Bruno Fernandes dan Cristiano Ronaldo, memenangi Liga Negara-Negara pertama pada 2019

Portugal memulakan saingan malam teratas Kumpulan A2 dan akan tertanya-tanya bagaimana mereka gagal menempah tempat pada kejohanan empat negara musim panas akan datang.


Mereka telah memenangi pertandingan sulung pada 2018-19 dan merupakan pasukan yang lebih baik untuk kebanyakan perlawanan di utara Portugal.


Hantaran cemerlang daripada pemain Manchester United, Bruno Fernandes berjaya dikumpul oleh Jota, yang merembat ke arah gawang tetapi dinafikan oleh penyelamatan satu tangan yang baik oleh penjaga gol Sepanyol, Unai Simon.


Tuan rumah terus mencipta peluang yang lebih baik dengan Fernandes menerjah jaring tepi dan rembatan Ronaldo yang ditepis Simon pada awal babak kedua.


Pemain gantian Williams, yang bermain untuk Athletic Bilbao, membuat perubahan untuk Sepanyol dan dua kali berjaya diselamatkan oleh Diogo Costa.


Tetapi penjaga gol Portugal itu ditewaskan ketika hanya berbaki dua minit apabila tandukan Williams melepasinya dengan Morata memaut bola ke bumbung jaring dari jarak dekat.


Sepanyol adalah naib juara dalam Pusingan Akhir Liga Negara-Negara pada 2021 dan kini berpeluang memenangi kejohanan itu pada Jun.

Previous Post Next Post