Manchester United Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Arsenal

Manchester United Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Arsenal. Pemain baharu Manchester United bernilai £82 juta, Antony menjaringkan gol pada penampilan sulungnya dan Marcus Rashford mendapat dua gol ketika anak buah Erik ten Hag menamatkan 100% permulaan Arsenal musim ini di Old Trafford.


Manchester United Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Arsenal


Manchester United Tamatkan Rekod Tanpa Kalah Arsenal

Pemain Brazil itu membuka jaringan 10 minit sebelum separuh masa dalam pertarungan berdenyut, menyapu rembatan ke penjuru jauh.


Rashford menerima bantuan untuk itu dan kemudian, selepas Bukayo Saka menyamakan kedudukan pada sejam, penyerang England itu mendapat keuntungan daripada dua serangan balas klinikal United.


Bruno Fernandes berada di tengah-tengah kedua-duanya, membelah pertahanan Arsenal untuk gol pertama Rashford, kemudian menghantar Christian Eriksen jelas apabila pemain Denmark itu memberikan penyerang itu dengan sentuhan.


Ia adalah dua kali ganda Liga Perdana pertama Rashford sejak Disember 2020, membantu mengangkat mereka ke tangga kelima dalam jadual.


Arsenal kekal teratas. Bagaimanapun, selepas permulaan cemerlang musim ini, pengurus Mikel Arteta akan bimbang betapa mudahnya pasukannya dibuka, walaupun Gunners mempunyai gol pada babak pertama Gabriel Martinelli yang diabaikan oleh VAR.


"Permainan itu ada untuk diambil," kata Artesta. “Kami tidak memenanginya kerana kami kurang disiplin dalam beberapa ketika dan kami tidak cukup kejam di depan gawang.


"Jika kami bermain dengan lebih berani, kami memenangi perlawanan. Ia satu pengajaran besar - jika anda mahu menang di sini, anda perlu melakukan segala-galanya dengan betul."

Previous Post Next Post