Sterling Bantu Chelsea Menang Lawan Leicester

Sterling Bantu Chelsea Menang Lawan Leicester. Bos Chelsea, Thomas Tuchel berkata, Raheem Sterling "meningkatkan" dengan menjaringkan gol pertamanya di Chelsea untuk memberikan 10 pemain Blues kemenangan ke atas pasukan Leicester yang mengharungi permulaan yang panas pada musim Liga Perdana.

Sterling Bantu Chelsea Menang Lawan Leicester


Usaha melencong ketibaan £50 juta pada musim panas itu melencong ke penjuru atas untuk meletakkan tuan rumah di hadapan 67 saat selepas rehat, sebelum menggandakan kelebihan mereka daripada bola jemputan Reece James, yang melegakan Conor Gallagher.


Chelsea telah mendominasi sepenuhnya sehingga Gallagher dibuang padang sebelum tamat setengah jam untuk tempahan kedua dalam tempoh tujuh minit separuh pertama.


Itu membolehkan Leicester kembali ke dalam permainan dan mereka mendapat bola di jaring sebelum rehat, tetapi percubaan Daniel Amartey telah diketepikan dengan Harvey Barnes secara kasar diadili telah mengasari penjaga gol Edouard Mendy.


Barnes memang mendapat golnya selepas jaringan satu-dua yang kemas dengan Jamie Vardy, tetapi hanya selepas Foxes ketinggalan dua gol.


Vardy dua kali menghampiri dan Ayoze Perez menerjah palang ketika pelawat mengasak untuk menyamakan kedudukan lewat yang tidak pernah datang, bermakna pasukan Brendan Rodgers kini telah tewas tiga perlawanan berturut-turut sejak seri hari pembukaan dengan Brentford.


"Gol itu penting kerana ia memberi kami kepercayaan dan dorongan bahawa ia mungkin," kata Tuchel mengenai Sterling. “Mereka bertanggungjawab atas kemenangan itu.


"Ia diperlukan. Kami memerlukan dia untuk menjaringkan gol, itulah yang dia lakukan dan dia akan menjaringkan gol. Saya dapat merasakan dia tidak gembira - dia mahu menjaringkan lebih banyak dan mempunyai lebih banyak peluang.


"Kami bermain dalam bentuk yang lebih agresif pada separuh masa pertama selama 25 minit dan kemudian kami adalah seorang lelaki yang turun, jadi kami memerlukan dia untuk meningkatkan - dia melakukannya, dan dia melakukan apa yang dia selalu lakukan. Dia akan menjaringkan gol, saya yakin , dan dia akan mencipta peluang."

Previous Post Next Post