Hatrik Haaland Untuk Manchester City

Hatrik Haaland Untuk Manchester City..  Erling Haaland menjaringkan hatrik selama 19 minit pada separuh masa kedua ketika juara Manchester City bangkit daripada ketinggalan dua gol untuk meraih kemenangan mendebarkan Liga Perdana ke atas Crystal Palace.

Hatrik Haaland Untuk Manchester City




Pasukan pelawat melihat di landasan untuk menang di Stadium Etihad untuk musim kedua berturut-turut apabila mereka mendahului 2-0 pada masa rehat menerusi gol sendiri John Stones dan tandukan kencang Joachim Andersen.


Bagaimanapun, percubaan pertama City mengenai sasaran menyaksikan mereka mengurangkan tunggakan sejurus selepas rehat apabila rembatan Bernardo Silva melencong dari pemain tengah Palace Jeffrey Schlupp melepasi Vicente Guaita.


Dan dengan tuan rumah yang menguasai sepenuhnya, Haaland menjadi tumpuan utama.


Pemain Norway itu mengangguk dalam hantaran lintang Phil Foden untuk menyamakan kedudukan pasukan Pep Guardiola, kemudian menyumbat rembatan Stones untuk melengkapkan pusingan.


Dengan Palace mengejar permainan, Haaland melengkapkan jaringan, berlumba dengan hantaran Ilkay Gundogan dan menahan Joel Ward untuk menyempurnakan persembahan yang baik, sebelum digantikan dengan tepukan gemuruh daripada penyokong tuan rumah.


Kemenangan itu menyaksikan City menamatkan hari kedua dalam carta Liga Perdana, dua mata di belakang Arsenal yang menewaskan Fulham pada sepak mula lewat, manakala Palace di tangga ke-13 dengan empat mata daripada empat perlawanan.

Previous Post Next Post