Liverpool Mengamuk Belasah The Cherries

Liverpool Mengamuk Belasah The Cherries.. Liverpool menyamai kemenangan terbesar dalam sejarah Liga Perdana apabila mereka memulakan musim mereka dengan cara yang menakjubkan dengan membelasah Bournemouth yang baru dinaikkan pangkat di Anfield.

Liverpool Mengamuk Belasah The Cherries


Pengurus Jurgen Klopp menyifatkan permulaan kempen pasukannya sebagai "permulaan palsu" selepas dua seri dan kekalahan malam Isnin di Manchester United, tetapi The Reds bertindak balas dengan cara yang tegas.


Manchester United telah mencapai margin kemenangan ini dua kali - menentang Ipswich pada 1995 dan Southampton tahun lalu - manakala Leicester City melakukan perkara yang sama menentang Saints pada 2019.


Liverpool memulakan permulaan yang sempurna apabila dua gol dalam lima minit pembukaan menentang Cherries mencetuskan gegaran di Anfield.


Luis Diaz bangkit untuk menjaringkan gol pembukaan dengan gagah dan Harvey Elliott yang mengagumkan melencong dalam gol pertamanya di liga utama dengan rembatan hebat dari luar kotak penalti.


Pemain pertahanan penuh Trent Alexander-Arnold merembat rembatan jarak jauh ke penjuru atas, dengan ketiga-tiga gol itu dibantu oleh Roberto Firmino.


Penyerang Brazil itu beralih daripada penyedia kepada penjaring pada tanda setengah jam apabila dia secara akrobatik menyempurnakan dari dalam kotak enam ela dan Virgil van Dijk menanduk masuk kelima dari sepakan sudut - semuanya sebelum separuh masa.


Ia menjadi lebih teruk kepada anak buah Scott Parker pada minit pertama separuh masa kedua apabila Chris Mepham melakukan regangan untuk melencongkan bola ke gawangnya sendiri dan Firmino menyumbat masuk ke dalam ketujuh petang selepas bernasib baik.


Pemain yang ditandatangani musim panas, Fabio Carvalho melakukan voli ketika berbaki lapan minit untuk pemain nombor lapan dan pemain sayap Colombia, Diaz menanduk masuk gol kesembilan untuk melengkapkan kemenangan bersejarah yang luar biasa.


Bagi Bournemouth, kekalahan itu adalah kekalahan liga ketiga berturut-turut mereka tanpa menjaringkan gol selepas menewaskan Aston Villa dalam perlawanan pembukaan mereka.

Previous Post Next Post