Komen Rexy Mainaky Selepas Kemenangan Aaron Chia-wooi yik

Komen Rexy Mainaky Selepas Kemenangan Aaron Chia-wooi yik. Semalam, sejarah tercipta apabila pasangan beregu lelaki negara ini berjaya mengalahkan Indonesia dalam pentas akhir kejohanan dunia. Mereka juga kini dinobatkan sebagai JUARA Dunia.


Komen Rexy Mainaky Selepas Kemenangan Aaron Chia-wooi yik


Komen Rexy Mainaky Selepas Kemenangan Aaron Chia-wooi yik

Susulan kemenangan itu, rexy mainaky yang merupakan pengarah kejurulatihan BAM berkata; 

 "Saya melihat banya negara seperti Jepun, England, Denmark, Korea Selatan, China dan Indonesia sudah pun meraih kemenangan (gelaran) namun Malaysia tak pernah. Mereka (pemain Malaysia) tidak dapat satu pun (gelaran) dan tentunya saya bersyukur kepada tuhan.


"(Perasaan) seperti kamu rasakan yang kamu mahu berjalan tetapi tidak boleh tetapi secara tiba-tiba boleh berjalan malah boleh berlari. Itu perasaan saya terhadap pemain ini apabila menang dan menjadi pemain Malaysia pertama meraih gelaran juara dunia, sesuatu yang menakjubkan.


"Rasa berdebar itu tidak berhenti sejak semalam (di separuh akhir) sebab ia perlawanan yang sangat sengit... saling bertukar mata. Hari ini (final) apabila melepas set pertama, saya nampak bahasa tubuh mereka dan syukur mereka dapat mengatasi dan mengawal situasi," kata Rexy dalam temubual dengan Persekutuan Badminton Dunia (BWF).


Previous Post Next Post