RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG !


RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG ! |  Selalunya kalau kawan-kawan yang datang bercuti di pulau pinang, mesti ada yang akan bertanya kepada aku  tentang Restoran Nasi Kandar paling sedap di Pulau Pinang . Walaupun banyak ja  restoran yang sedap di pulau pinang ni, tapi rasa nasi kandar tu tak sama antara kedai yang ada di Pulau Pinang ini. kali ini jom aku kongsikan RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG !


RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG !


baca juga : Tempat makan Nasi Beriyani Power di Pulau Pinang !

RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG !

1. Nasi Kandar Kampung Melayu

Lokasinya terletak di Kampung Melayu, Air Itam di Bahagian Pulau . Dekat sini banyak gerai-gerai lain yang turut meniaga pada waktu pagi. Lokasi ini juga menjadi tumpuan masyarakat sekeliling untuk mencari makanan sarapan pagi . Sudah pasti yang menjadi rebutan adlaah Nasi Kandarnya. Untuk pengetahuan semua, rasa nasi kandar ini sejak dari dahulu sama dan rasa dia memang legend. restoran ini juga telah lama di buka sejak dulu lagi. jadi resepi yang di gunakan juga masih tidak dapat ditanding oleh restoran-restoran baru yang lain .


2. Nasi Kandar Jelutong .

Restoran ini terletak berhampiran dengan kawasan Jelutong. Restoran yang sudah lama sejak zaman mak ayah aku lagi dan sampai sekarang rasa lauk pauknya tidak berubah . Masih mengekalkan tradisi lama dalam resepi mereka.

Kedua-dua restoran yang aku sebut dekat atas ni buka pada waktu pagi untuk sarapan pagi sahaja. jangan lak korang terjah waktu malam. memang tak buka ler . Mesti korang tertanya, orang penang sarapan pagi dengan nasi kandar ke ? jawapannya adalah ya. haha tak pelik pun sebenarnya dan biasa . aku harap entri RESTORAN NASI KANDAR PALING SEDAP UNTUK SARAPAN PAGI DI PULAU PINANG dapat membantu korang mencari restoran nasi kandar terbaik di pulau pinang .

Sekian.

Previous Post Next Post