Senarai Skim Penipuan Pelaburan di Malaysia

Hai korang, tadi aku terbaca mengenai skim pelaburan yang di dakwa menipu rakyat Malaysia hari ini. sekali senarai syarikat-syarikat yang terlibat dalam penipuan tu pun dah di keluarkan pada media. jadi aku pun nak kongsikan dengan korang supaya nak elakkan dari korang terlibat sama dalam kes ini.

Senarai Skim Penipuan Pelaburan di Malaysia
Senarai Skim Penipuan Pelaburan di Malaysia

aku tak join langsung benda-benda ni, jadi mungkin ada yang terlibat mengatakan senarai ini ada penipuan dan lain-lain. itu korang kena tanya sendiri dengan syarikat korang lah ya. aku hanya kongsikan senarai skim penipuan pelaburan di Malaysia berdasarkan apa yang di keluarkan oleh utusan malaysia.

Senarai Skim Penipuan Pelaburan di Malaysia

Senarai skim penipuan pelaburan ini di keluarkan oleh utusan Malaysia. ikat tangan anda dari menyertai mereka.


1. Crude Palm Oil

2. Highway Group Resources

3. Mekah Islamic Hotel

4. Federal Reserve Chicago Bond

5. RJB Empire Group

6. Venus Fx

7. AAM Academy

8. Celoreng Mindef

9. Kongsi Makan

10. Bit Coin - Bit Kingdom

11. JJPTR

12. Bit Coin - Al Mubin Agarwood

13. Exorbitence Influence Sdn. Bhd. (Krubal)

14. Richway

15. Pelaburan Emas Royal Gold

16. Dato Dave (Syarikat Aero Asia Holding)

17. Monspace

18. MFace / MBI

19. Pelaburan Emas - Tok Belagak

20. Pelaburan Emas - Pegasus Bullion

21. Saham - Century Dinasty

22. Pelaburan Forex - MGCFX

23. Pelaburan Sunner Group

24. Pelaburan GM Friday

25. Focus Capital Growth

26. Skim Perumahan DBI/Juta Kelulut

27. Global Tijari

Sumber : http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/skim-tipu-1-7-juta-mangsa-diperdaya-8232-rugi-rm4-4-bilion-1.534890

Dianggarkan kerugian yang di alami hampir 4.4 billion ringgit melibatkan 1.7 juta mangsa. Banyak tu. hati-hati ya semua. kalau boleh elakkan dari terlibat dengan senarai skim penipuan pelaburan ni ya. nanti kita yang rugi, keluar duit tapi tak dapat hasil.



3 ulasan:

  1. semoga kita dijauhi drp duniawi yg merosakkan ini

    BalasPadam
  2. Orang kita ramai yang cepat kaya dengan ambil jalan mudah.

    BalasPadam
  3. Bile nampak duit je mate jadi kelabu..hilang pertimbangan..itulah manusia..perlu selalu diperingatkan..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.