PUBLISITI SAMPAH

Share:

Assalamualaikum.

hai korang, buat apa hari ni ?

apa maksud publisiti sampah?

publisiti sampah adalah cara yang digunakan oleh seseorang untuk meraih populariti dengan cara yang salah.

Sebagai contoh yang paling mudah, di facebook.
kita akan baca komen di satu post yang positif mesti akan ada yang komen negatif.
PUBLISITI SAMPAH
PUBLISITI SAMPAH

orang sibuk memuji kebaikkan seseorang, mesti ada yang komen negatif pasal seseorang tu .

pernah tak baca macam tu ?

mesti pernah kan.

orang yang cari publisiti sampah macam ni memang tak boleh pakai.

ya, memang nak dapat publisiti murahan ini mudah jer sebenarnya.

kau buat lain dari lain, dan kau dapat lah perhatian orang.

tapi dalam satu keadaan, orang akan benci kau sebab kau jadi lain dari yang lain.

Ingat, jangan kejar publisiti sampah macam ni.

Ramai dalam facebook, perangai macam ni. bila orang cakap benda baik, ada ja yang nak tunjuk yang dia tau sisi jahat satu benda tu.

fuhh jahatlah orang ni.

macam contoh lagi satu, kes tahfiz terbakar baru ni. korang tahu kan.

orang ramai sibuk ucap takziah dan bagi semangat dekat pusat tahfiz tu, tapi ada dua tiga orang yang sibuk maki hamun pusat tahfiz tu.

apa yang kau dapat bila buat macam tu ?

ermm. fikirlah baik-baik.

tak perlu cari publisiti sampah macam tu . last-last kena maki balik.

hahaha kan dah kena.

jagalah adab, tengok keadaan sekeliling.

orang tengah di landa musibah, kau maki hamun dia.

baca lah doa musibah ke,

nak marah pun, pi depan-depan.
tegur ikut adab yang betul.

jangan sampai orang hillang respek dekat kita.

kaedah ini , korang gunalah pada mana-mana situasi insyaallah memang berguna.

jangan ikut kemarahan korang jer.

nanti terlepas cakap baru padan muka.

ingat mudah ker nak minta maaf dekat orang ?

belum tentu dia maafkan kau.

hati-hati ya.

Publisti sampah memang tak ada guna untuk kau pun. orang tak pandang tau.

rugi-rugi.

sekian.


1 ulasan:

  1. Terima sahaja apa-apa maklumat baik secara terus atau melalui media sosial...hadam betul-betul sebelum bertindak..sebelum kongsi..sebelum reaksi (like dll)..dan yang paling PENTING sebelum komen..setiap klik ada impaknya baik pada diri sendiri mahupun orang lain.

    BalasPadam