Perbanyakkan Doa di Hari Jumaat

8 September 2017

Perbanyakkan Doa di Hari Jumaat. Assalamualaikum. alhamdulillah hari ni kita dah masuk hari jumaat yang mulia. Setelah seminggu bekerja, akhirnya orang dah nak cuti balik. hehe bila cakap pasal cuti jer semua happy. sebelum tu meh sini aku nak bagitau untuk kita semua perbanyakkan doa pada hari jumaat, bukan kalut nak cuti tau. banyakkan doa tanda kita syukur dengan segala nikmat yang di berikan.

" Doa Senjata Orang Mukmin "

kita selalu dengar pasal ni kan. tapi ramai yang buat tak tahu jer dengan doa. kata mereka , aku usaha , aku dapat. tak perlu pada doa.

sungguh ! pendapat macam ini salah, sebagai hamba, pengharapan kita hanya pada Allah sebab semua yang berlaku pada kita ni adalah dengan izin Allah. kit tak kuat mana pun , perlu ka kita sombong dengan Allah ?
Perbanyakkan Doa di Hari Jumaat
Perbanyakkan Doa di Hari Jumaat

Perbanyakkan Doa di Hari Jumaat


Jangan kedekut nak berdoa. Allah Maha Mendengar setiap isi hati kita. betul tak? jangan bila dah sakit, baru lah nak berdoa. bukan tak boleh, boleh tapi seeloknya kita doa setiap masa, walaupun satu benda yang kita dah mahir buat pun tak salah kita doa agar di permudahkan urusan.

sebagai contoh, kita nak masak resepi cekodok manis viral , kita memang dah biasa masak. jadi kita akan rasa kita dah tau segalanya . apa kata, kita mulakan juga dengan doa. baru berkat benda kita makan kan. kadang-kadang sebab kita berdoa tulah yang buatkan masakan kita sedap.

bukan hanya ketika masak jer tau. waktu lain pun perbanyakkanlah doa. semoga kita dalam keadaan yang allah redha sentiasa. salam jumaat. :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .