INILAH PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI ! FUHH PATUTLAH !

7 April 2017

PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI ! |  Sushi merupakan salah satu makanan yang berasal dari jepun. Makanan yang di hidangkan bersama dengan ikan mentah bersama nasi yang di gulung membuatkan rasa sushi ini lain dari yang lain. Ramai rakyat malaysia yang menyukainya , tidak kurang juga yang tidak menyukainya.


PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI !


Antara PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI ! adalah :

1. Tak boleh makan makanan mentah.
2. Takut cacing masuk dalam perut.
3. susah nak hadam .


Namun semua ini tidak menjadi punca atau penyebab kepada orang yang minat dengan sushi untuk terus makan sushi. kerana bagi mereka, ia adalah sesuatu yang enak untuk di makan. aku yakin, Sushi lovers ni mesti suka 17 perkara yang di sebutkan dalam sebuah artikel. korang rujuk pautan ini .

Pendek kata, kalau nak makan, maka makan lah. kalau tak nak tu, jangan makan. aku pun pernah juga baca mengenai kebaikan sushi ni. tapi tengok jugak lah tekak orang lain macam mana kan. aku jenis tak boleh makan benda mentah nanti rasa macam nak muntah pun ada. hehe



PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI !


Sebab itulah aku tulis dalam PUNCA ORANG TAK MAKAN SUSHI ! ni. supaya kita boleh berkongsi pendapat mengenai sushi. korang ada tak yang makan sushi. sedap tak ? kenapa eh , korang tak rasa nak muntah ? hehe

Sekian .

3 ulasan:

  1. Boleh makan tapi limited amaunt je sebab kita alergik seafood. Kiranya sushi pon tak boleh makan banyak sangat.

    BalasPadam
  2. Teringin sebenarnya nak makan sushi .. tapi tekak tak dapat terima

    BalasPadam
  3. yang sushi king bolehlah terima lagi.tapi kalau yang original sushi, guna yang mentah2 seafood tu, tak bolehlah nak telan..

    BalasPadam

Kataubaid© .