7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !

8 Mac 2017

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE ! | Ruang bilik tidur merupakan ruang " istimewa " bagi setiap dari kita . Bilik tidur merupakan tempat untuk merehatkan badan kita dari kesibukan kerja seharian . Jadi, ruang bilik tidur yang sempit akan menyebabkan kita rasa sesak dan tidak selesa .

Jangan risau , korang tak perlu beli rumah baru yang ada bilik tidur besar , cukup korang ikut panduan 7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !

1. Tengok Ruang Bilik Tidur Anda !

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !

Sebelum korang susun, pastikan korang dah plan susunan yang korang mahukan . tengok 2 cara susunan perabut di akhir entri ini .


2. Sesuaikan dengan Perabut yang anda ada untuk Bilik Tidur tersebut .

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !

Pastikan perabut dalam bilik tidur adalah yang sesuai dengan bilik tidur . perabut yang tak perlu , keluarkan dari bilik anda ! 

3. Susunan Katil perlu berada di tengah .

Ada petua yang mengatakan untuk mempunyai bilik yang luas, susunan katil macam gambar di bawah. ia tidak rapat dengan dinding . korang cubalah kot-kot nampak besar bilik korang .

kalau katil bujang, rasa macam tak sesuai je kan .

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !

4. Almari baju di letakkan di satu sudut .

Sudut yang kurang cahaya lebih sesuai untuk di letakkan almari . kerana ruang yang minimum akan menyebabkan ruangan yang kurang cahaya seperti tidak di perlukan. jadi, untuk mengelakan ruang ini di abaikan . letak almari korang dekat situ .

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !


5. Meja perlu berada di tepi tingkap bilik .

Kalau orang bujang, selalunya akan ada meja dalam bilik tidur betul tak ? kalau betul , apa kata korang letak meja korang dekat dengan tingkap , selain pencahayaan yang baik , korang juga dapat meluaskan bilik korang .

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !


6. Buang Perabut yang tak perlu atau keluarkkannya dari bilik tidur .

Macam point number 2 , korang pilih perabut yang betul-betul sesuai untuk bilik tidur sahaja untuk di tempatkan dalam bilik tidur korang . contoh yang tak perlu adalah  seperti :


  1. Rak kasut ( khas kasut baru )
  2. Almari kosong .
  3. dan lain-lain


7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !


7. Cat ! gunakan warna yang mudah memantulkan cahaya berbanding warna gelap .

Pakar hiasan dalaman pernah mencadangkan agar korang gunakan warna yang boleh memantulkan cahaya . kerana warna ini akan menyebabkan bilik korang kelihatan lebih besar dan  menarik .

tetapi , ada juga yang mencadangkan korang gunakan warna gelap sebab bilik tidur selalunya tempat kita rehat dan tidur . jadi warna gelap akan memainkan peranan penting untuk memudahkan korang beristirehat dan tidur .

7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE !


2 CARA SUSUN PERABUT DALAM BILIK TIDUR .

1. Semua di susun berdasarkan dinding . perabut semuanya melekat di dinding.
2. Katil tidak rapat di dinding macam gambar di bawah .

Kalau aku, aku lebih suka untuk susun perabut dalam bilik tidur mengikut cara yang pertama . sebabnya aku perlukan ruang kosong di tengah bilik . Selalunya untuk kita baring-baring dan kegunaan untuk Solat .

Susunan Atur perabut memainkan peranan penting dalam memastikan ruang yang ada di gunakan secara maksima mungkin . Terpulang kepada anda untuk memilih sama ada nak gunakan panduan 7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE ! atau korang nak info tambahan ?

📣 INFO TAMBAHAN ! BONUS WEH !  📣

Panduan Dekorasi Bajet : Bagi yang betul-betul serius nak hias rumah dengan Modal yang sedikit , aku hanya mampu cadangkan Panduan Dekorasi Bajet ini . Masalah seperti tidak tahu susun atur rumah atau ilmu-ilmu berkaitan dekorasi rumah dapat di selesaikan dengan membeli Panduan Dekorasi Bajet ini .

Jangan risau, dah banyak Testimoni pengguna Panduan Dekorasi Bajet ini yang korang boleh baca sendiri dan dapatkan Panduan dekorasi rumah melalui pautan Panduan Dekorasi Bajet .


7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE ! 


Sebenarnya , korang boleh ubah corak rumah korang mengikut kesesuaian dengan rasa hati korang . Lain orang , lain minatnya kan . jadi aku tak boleh nak paksa korang ikut kesemua 7 CARA HIAS BILIK TIDUR SEMPIT YANG SIMPLE ! . aku hanya mampu beri garis panduan sahaja, selebihnya korang lah pandai-pandai hias rumah dan bilik tidur korang tu ya .

Semoga bermanfaat.

Sekian .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .