BELAJAR CARA FAHAM PENULISAN SEORANG PENULIS !

BELAJAR CARA FAHAM PENULISAN SEORANG PENULIS ! •  Sekali lagi isu buku selfie oleh fattah amin menjadi bualan , aku tak nak komen pasal tu hari ini sebabnya aku dah komen sikit dalam entri Gambar buku Fattah amin semalam . Hari ini aku lebih nak berkongsi sedikit supaya kita boleh BELAJAR CARA FAHAM PENULISAN SEORANG PENULIS ! 


BELAJAR CARA FAHAM PENULISAN SEORANG PENULIS ! ; penulis hensem

Susah kah menulis ?


Susah weh, nak cari idea satu hal . nak tekan keyboard satu hal , nak olah idea untuk jadi lebih menarik juga satu hal. kesemua ini nampak mudah tetapi bila kita sendiri melakukannya, amatlah susah . tak ramai yang mampu buat macam ni .

Cara nak tahu buku menarik ?


Apabila kita memilih buku, sudah pasti kita akan melihat tajuk buku terlebih dahulu , kemudian kita akan lihat siapa penulisnya dan akhir sekali kita akan baca ringkasan buku yang ada di belakang buku tersebut. Kemudian baru kita akan beli buku tersebut atau tidak .

Gambaran awal sudah pasti tertumpu kepada sinopsis buku tersebut . Ramai yang tertarik dengan sesebuah buku melalui sinopsis yang di tulis. kalau sinopsis tak menarik bagaimana nak tarik orang beli.

Macam mana nak faham penulisan penulis ?


Jawapannya mudah . Mulakan bacaan anda dan bayangkan anda berada di tempat penulis . Aku ambil contoh mudah , korang baca novel . korang perasan tak ada kala korang sendiri rasa macam salah satu watak yang ada dalam novel tersebut . Lokasi yang di nyatakan di tepi tasik, secara spontan anda akan rasa anda berada di tepi tasik .

korang pernah rasakan. jadi, kalau korang nak tahu apa yang ingin di sampaikan oleh penulis, korang kena letak diri korang dalam diri penulis melalui penulisannya .

Sebab itu karya-karya hebat sentiasa hidup sepanjang zaman . kerana pembacanya memahami apa yang di tulis oleh penulis tersebut .

Nak ulas ke Buku fattah amin dan hafiz hamidun ?


TAK NAK ! hahaha


BONUS !


Kalau korang nak jadi Penulis yang berjaya dan kaya ! korang MESTI dapatkan Ebook Buat Duit Dengan Menulis . Untung weh ! ilmu sekali ja, lepas tu korang boleh pakai sampai bila-bila . korang nak tak ?

Dapatkan di sini - Ebook Buat Duit Dengan Menulis .


 


Itulah serba ringkas yang boleh aku kongsikan dengan korang mengenai BELAJAR CARA FAHAM PENULISAN SEORANG PENULIS ! , ingat ! jangan terlalu menghentam penulis selagi mana kita tidak membaca keseluruhan karya dia . Hatta penulis yang tidak bersetuju dengan penulisan penulis lain juga membuat komen melalui penulisan .

ada beberapa buku yang di tulis untuk menjawab buku penulis lain. itu antara keunikan penulisan dan seorang penulis . Ingat kata-kata ini  " mata pena lebih tajam dari mata pedang " .

Sekian .

1 comment... add one now

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)

Pageview