5 IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE !

5 IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE !

IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE ! | Baru-baru ini aku ada tulis mengenai Cara buat Duit dengan Youtube . Dalam entri tersebut aku tuliskan bagaimana korang boleh buat duit dengan Youtube . Selepas itu aku baca komen yang ditulis di entri tersebut ada yang bertanya mengenai cara nak dapatkan IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE ! .



IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE !

1. Travel 

Kalau korang jenis yang kaki travel, korang boleh buatkan satu short video untuk di kongsikan di media sosial anda . Mudah sahaja , recordkan video di kawasan anda travel dan masukkan sedikit maklumat dalam video dan siap !

2. Masakan

Kalau masakan , mungkin anda akan jadi macam chef one ! hehehe masukkan senarai barang yang di perlukan dan tunjukkan bagaimana anda memasak .

3. Vlog

Ramai yang rajin buat vlog . Antara tajuk yang menjadi pilihan sudah pasti travel , troll dan lain-lain. tetapi ia juga bergantung kepada ke kreativitian anda semua .


5 IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE !


Suscribe Channel aku tau - https://www.youtube.com/channel/UCfFTaaIalcQQFO8IDU74N4w


4. Cover

Jarang nampak orang buat cover lagu dah sekarang ni, mungkin sebab ramai orang lepak dekat smule kot. tapi jangan tinggalkan idea ini. boleh juga korang gunakan untuk idea untuk buat video korang tu.

5. Tutorial 

Tutorial ini luas sangat, tak semestinya tutorial pakai tudung , selain tu korang juga boleh buat tutorial pakai kain pelekat , DIY dan sebagainya .


5 idea untuk buat video di Youtube ini hanyalah sebahagian cara untuk korang dapatkan idea untuk update channel youtube korang. Macam aku pernah cakap sebelum ini, kita juga boleh dapatkan pendapatan melalui youtube sebagai income sampingan kita .

Bagi yang masih belum tahu cara nak buat duit dengan youtube , anda boleh rujuk entri cara buat duit dengan youtube dalam blog ini. atau pun aku cadangkan anda dapatkan ebook panduan adsense revive yang mana membantu aku menjana pendapatan dengan adsense blog + youtube.

Panduan adsense revive ini tidak akan mengecewakan korang yang baru nak belajar, selain dari korang dapatkan ebook tersebut, korang juga akan di masukkan dalam group yang mana korang boleh tanya apa yang korang tak faham dari ebook tersebut. Banyak benda baru yang aku belajar dari ebook tersebut .

Untuk permulaan, dapatkan segera ebook panduan adsense revive ini ! sebelum harga di naikkan ! sekarang harganya tak sampai rm 90 ! wow ! murah ja . aku selalu cakap dekat pembaca blog aku, keluarkan duit beli ebook sekali sahaja, dan hasil dari ebook yang korang praktikkan itu akan menjadi lebih lumayan. itu antara teknik yang aku sendiri guna. kerana ia umpama pelaburan jangka panjang kita .

Dapatkan di sini - PANDUAN RAJA ADSENSE REVIVE 

Semoga entri mengenai 5 IDEA UNTUK BUAT VIDEO DI YOUTUBE ! ini membantu korang membuat video yang bermanfaat dan seterusnya dapat menjana pendapatan sampingan dari youtube ! selamat mencuba !

Sekian.



Previous Post Next Post