3 CARA SEMAK PERBELANJAAN ANDA !

15 Februari 2017

3 CARA SEMAK PERBELANJAAN ANDA ! • Zaman sekarang ni ramai di antara kita yang mula sedar mengenai kepentingan berbelanja secara berhemah . Ramai yang sedar kalau tidak berjimat akan menyebabkan kehidupan mereka akan susah di pertengahan bulan .


cara berjimat dengan betul

Selain dari berjimat, ada satu lagi cara untuk anda memastikan wang anda di gunakan untuk perkara kebaikkan . apa dia ? ia adalah dengan menyemak semula perbelanjaan anda . perkara ni ramai yang tak buat , mereka rela simpan duit sekian-sekian jumlah tetapi tidak mahu ambil tahu mengenai apa yang telah mereka belanjakan.

Baik, ada 3 cara nak semak perbelanjaan anda .

1. Check Resit Anda .
2. Tulis setiap duit yang keluar dan Masuk .
3. Sentiasa semak secara mingguan dan bulanan .

3 cara ini merupakan cadangan dari aku yang pernah buat semua ni . Dari 3 perkara inilah aku berjaya mengawal duit yang keluar dari poket aku setiap bulan . Sebabnya ada beberapa perkara yang kita tersilap belanja jadi kita dah rugi di situ itu , betul tak ?

Jadi, kalau nak berjimat, bukan hanya simpan duit, tetapi juga mengurangkan perbelanjaan yang tidak sepatutnya . Ayuh kita cuba 3 CARA SEMAK PERBELANJAAN ANDA ! .

Oh ya, kalau korang rasa 3 cara ini tidak berkesan , apa kata korang tengok 16 Perkara yang Korang akan alami bila korang semak perbelanjaan korang . Aku yakin korang boleh cuba cara lain kalau cara yang aku kongsikan ini tidak sesuai dengan korang .

Lepas korang buat macam apa yang aku suruh ni kan, pasti korang rasa stress . betul aku cakap, sebab semua benda kita nak catit dan sebagainya, tetapi ia merupakan keuntungan dekat korang berbanding orang lain, perasaan korang be like ..

cara berjimat yang betul


Teruskan ,  jangan putus asa !

Semoga Entri berkaitan 3 CARA SEMAK PERBELANJAAN ANDA ! ini memberi manfaat kepada kita semua , korang sharelah dengan kawan-kawan korang . ini antara panduan dan tips berguna untuk korang. Selamat Mencuba !

Sekian .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kataubaid© .