NAMA ANAK PANDA DI ZOO NEGARA DI UMUMKAN !

NAMA ANAK PANDA MALAYSIA I Anak panda yang di lahirkan di Malaysia pada Ogos tahun lalu telah pun Dinamakan  . Nama itu adalah hasil dari peraduan yang di anjurkan baru-baru ini . Sebanyak lebih 20 ribu penyertaan di terima dan hanya satu nama sahaja yang di pilih sebagai nama kepada anak panda yang baru di lahirkan itu .

Gambar Anak panda Malaysia
gambar sumber berita harian - Gambar Nuan Nuan

Nuan Nuan  adalah nama yang telah di pilih untuk anak panda yang lahir di Malaysia itu . Nuan-nuan merupakan anak kepada Liang Liang dan Xing - Xing yang di terima kerajaan malaysia sebagai tanda 40 tahun persahabatan antara kedua-dua negara .

Maksud nama  Nuan Nuan adalah beramah mesra . Nuan Nuan juga akan berada di Malaysia selama2 tahun sebelum di hantar kembali ke China . Ramai juga yang pernah lihat panda-panda ini di zoo negara .

Kelab Blogger Ben Ahsaari juga pernah melakukan lawatan di sana .ketika tu Nuan-Nuan baru lahir tak silap. Kalau ada yang tak tengok lagi, boleh la ke zoo negara. hehe

VIDEO BABY PANDA (NUAN NUAN ) KETIKA KALI PERTAMA DI TAYANGKAN KEPADA ORANG RAMAI - http://lynk.my/Lwvt

sekian .
Jom like Page admin untuk info menarik !

2 comments.. read them below or add one

At-Tarmizi At-Tarmizi April 7, 2016 at 2:00 PM
Nuan-Nuan=beramah mesra...mesra ke anak panda ni??
alya chan alya chan April 7, 2016 at 4:06 PM
xpernah lagi tengok panda-panda ni dekat zoo negara. harap one day dapat pergi tengok. ;)

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)