2 BUKIT YANG AKU TERINGIN NAK PANJAT !

TEMPAT MENARIK UNTUK DI LAWATI I Aktiviti Hiking mula mendapat tempat dalam kalangan remaja zaman sekarang. Permandangan indah di atas puncak bukit menjanjikan satu kepuasan kepada para pendaki yang mendaki bukit mahu pun gunung .Aku pun pernah bercadang nak daki bukit tapi kita tunggu je laaa nanti. hahaha

antara bukit yang aku nak daki adalah Broga Hills dan Bukit Bendera . Pemandangan cantik di bukit broga membuatkan aku rasa nak pi sekali seumur hidup . hehe aku tahu ramai yang dah pergi ke sana dan ramai juga sudah merakam kenangan indah di sana.
tempat pendakian menarik di Broga hills
gambar sumber : hamydy.wordpress.com
apa yang menarik minat aku untuk mendaki bukit adalah untuk membina stamina dan juga mengambil gambar pemandangan yang cantik. Dah jadi kebiasaan blogger atau orang terlibat dengan media ini mesti tidak lari dari mengambil gambar. betul tak ?

<!– adsense –> Yang kedua, Bukit bendera .Bukit bendera ini terletak di Pulau Pinang. Antara mercu tanda negeri pulau pinang. Ramai yang tidak tahu, bukit bendera juga boleh di daki dan mempunyai trek khas untuk pendakian ke puncak. selalunya kita hanya mendaki menggunakan trem kan.

tempat pendakian menarik di pulau pinang
gambar sumber :alwzbemybaby.blogspot.com
kita juga boleh mendaki bukit. perjalanan pendakian mungkin lebih lama dari menaiki train. untuk tujuan bersenam adalah di galakkan. kalau datang penang skali skala. mungkin naik trem pun dah menjadi sesuatu yang menakjubkan untuk di lakukan.

baca juga : logo terbaru Proton Holdings . Jom tengok perbezaannya !

Pemandangan cantik sesuatu tempat merupakan nikmat Allah kepada kita. Tujuannya satu. iaitu untuk kita berfikir mengenai ciptaan tuhan. bagaimana di ciptakan langit, bagaimana di ciptakan bumi, tumbuhan , pokok , air dan sebagainya. sebab itu dalam al-quran banyak ayat yang meminta kita berfikir .

Untunglah buat yang dah pernah mendaki bukit di Malaysia . Aku tak lah pernah daki semua. niat tu ada lah. hehe untukyang mencari tempat pendakian atau bukit untuk di daki. korang boleh rujuk link ini ( klik sini ) untuk maklumat mengenai 10 bukit di semenanjung Malaysia yang kena daki at least sekali seumur hidup.

banyak tempat yang menjadi checklist aku dalam entri tu. baca jangan tak baca .jom kita cipta record ! hehe

sekian.
Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

Khamsi Abdullah Khamsi Abdullah February 18, 2016 at 3:59 PM
Boleh try bukit Kluang,Besut.. pemandangan dari puncak... Memang superb!

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)