LOGO BARU PROTON ! JOM TENGOK PERBEZAANNYA !

18 Februari 2016


LOGO BARU PROTON I Proton merupakan syarikat pengeluar kereta kebanggan Rakyat Malaysia . Pelbagai kejayaan dan kerugian di lalui oleh Proton menjadikan mereka pasukan yang mantap dalam  persaingan dengan syarikat Automotif Dunia .

LOGO BARU PROTON

Terbaru, Proton menjalin kerjasama dengan Suzuki Malaysia . malah sebelum ini pun proton pernah bekerja sama dengan syarikat luar. antaranya lotus . baru-baru ini, proton muncul dengan logo baru bagi menggantikan logo yang lama .

Dalam logo yang baru ini, proton masih mengekalkan kepala harimau pada logo mereka. apa yang berbeza pada logo proton yang baru adalah Tulisan PROTON yang ada pada logo lama di keluarkan dan di letakkan di luar segi tiga.

LOGO BARU PROTON

Jadi, saiz kepala harimau juga makin besar dan di posisikan di bahagian tengah logo .Manakala Tulisan Proton di letakkan di luar logo iaitu di bawah logo proton. Perubahan dan penambahbaikkan yang di lakukan oleh proton juga perlu selari dengan pembangunan automotif negara. Di samping itu, 

Proton perdana 2016 telah pun di lancarkan dengan harga 120k ke 150 k ringgit malaysia.
cumanya bentuk kereta masih di rahsiakan . hanya wakil media sahaja yang di benarkan melihat tetapi tidak boleh menangkap gambar sewaktu pelancarannya. mungkin masih dalam suprise kepada masyarakat malaysia. dengar kata sama macam honda accord yang di tukar logo ke logo proton .sama-sama di nantikan.

aku harap proton dapat memperbaikki kelemahan syarikat mereka dan menurunkan kos dan harga kereta. bagi memudahkan golongan muda memliki kereta.Proton gah di mata dunia. kalau korang pergi ke mesir . banyak kereta proton di sana. tapi bila tanya orang arab, proton tu datang dari mana. dia akan cakap datang dari china. hahaha aku gelak je dengar.

good luck proton !

sekian.



1 ulasan:

  1. Harapnya servis selepas jualan jugak bertambah baik lah ye.

    BalasPadam

Kataubaid© .