KAMI MAHU DATO' MUKHRIZ ! - PENYOKONG MB KEDAH

Seperti sedia maklum , petang tadi umno Kedah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka sudah tidak mempunyai keyakinan terhadap Kepimpinan Dato' Mukhriz Mahathir dalam mentadbir negeri kedah . Pelbagai reaksi yang di terima oleh penyokong-penyokong UMNO KEDAH terhadap kenyataan yang di keluarkan.

Bagi rakyat kedah pula mereka mengharapkan agar Dato' Mukhriz masih lagi memerintah sebagai Menteri Besar . Di katakan 1000 penyokong Dato Mukhriz berhimpun di depan pejabat Umno Kedah sebentar tadi sebagai solidariti bersama menteri besar mereka .

penyokong Mukhriz
gambar : kelab che det

" kami mahu perdana menteri baru, bukannya meteri besar baru " .

luahan ahli netizen di media sosial sebetar tadi. Dalam Kenyataan yang di laporkan oleh astro awani, Mukriz menyerahkan kepada rakyat menilai pencapaian yang di capai dan di lakukannya sepanjang memerintah kedah .

Kejayaan Mukhriz bermula apabila berjaya mengambil semula Kedah dari pimpinan Pas pada PRU-13 . persoalan kembali timbul , adakah Beliau sudah tidak layak memerintah negeri kedah ? aku juga terfikir. adakah ini salah satu cara untuk menyingkirkan idea tun mahathir dari berada dalam kerajaan.

Semoga keputusan yang di buat oleh BOS UMNO selepas ini ,di fikirkan dahulu postif dan negatifnya . kita nantikan apa kata DS Najib berkaitan isu ini . sama ada kedah mendapat menteri besar baru atau tidak. nantikan je bila Najib nak buat PC.

pandangan peribadi aku, mungkin sudah sampai masa mukhriz di paksa untuk undur diri . beberapa kenyataan beliau sebelum ini menyokong Tan Sri Muhyidin yassin juga bagi aku merupakan faktor penting dalam menjatuhkan mukhriz dari pimpinan BN di Kedah.

apa pendapat korang berkaitan isu ini ? orang kedah,awat hangpa diam ja ni ?

Mukhriz Mahathir
gambar sumber : mole.my
Kedudukan Dato Mukhriz hanya akan di tentukan dalam Dewan Undangan Negeri melalui undi tidak percaya ataupun melalui jemaah Pemangku Sultan. Peristiwa yang sama berlaku di Negeri Selangor sebelum ini .

jadi kita hnya nantikan apa yang akan berlaku nanti. segala coretan yang aku tulis ini hanya pandangan peribadi dari hasil pembacaan aku melalui beberapa link laman web  dari astro awani.com dan Sinar harian.com.

sekian.
Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

AnonymousAnonymous January 21, 2016 at 7:47 PM
Oreng Pineng pi jaga Guan Eng jangan duk sibuk. Bunyi mcm pencacai Jib jer

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)