CERITA QU PUTEH SEPANJANG MINGGU INI !


Qu Puteh- Qu Puteh I Seperti sedia maklum,Syarikat pengeluar produk Kosmetik Quputeh merupakan milik kepada Dato Vida .Pelbagai cara di lakukan oleh beliau bagi menjaga dan mempromosikan produk kecantikan tersebut. Sepanjang minggu ini, kita lihat banyak perkara berlaku  terhadap produk qu puteh .

Bermula dengan Mentor Milinia di mana Quputeh sekali lagi menjadi penaja. selepas menaja Gegar Vaganza yang menjadi trending setiap minggu . Kini Qu Puteh meneruskan legasi penajaan nya kepada mentor milinia.

Dan semalam, satu majlis menanda tangai perjanjian penajaan antara Qu puteh dengan KAFA. satu langkah drastik di lakukan oleh Quputeh yang mana mereka berubah angin daari menaja program realiti kepada menaja pasukan bola sepak. Atas permintaan ramai dan peminat bola sepak kelantan. Akhirnya DSV bersetuju menanda tangani penjaan buat pasukan kelanta. kini pasukan kelantan di gelar , Pamoga Qu Puteh The Red Warriors (PQPTRW ) .
qu puteh
sumber : suarasabah.com
Di sebalik yang berlaku itu ada terselit kontroversi di mana, ada pihak yang melakukan atau mengedit gambar dato seri vida dengan muka DS Najib .ia berlaku pada awal minggu ini. Tindakan lanjut telah di lakukan oleh pihak berkuasa iaitu pihak polis dalam mengenal pasti siapa dalang di sebalik gambar yang tersebar itu.

Pada pandangan peribadi aku, DSV seorang yang tidak mudah putus asa. banyak rintangan yang dia lalui tetapi apa yang kita lihat sekarang adalah hasil kejayaan beliau setelah penat menempuhi rintangan. Banyak idea-idea baru dalam memberi pandangan. Kalau kita pandang sekali, korang akan fikir. DSV ini bagi idea yang tak bernas. tapi bila diamati, korang akan nampak yang ada sesuatu di sebalik rancangannya.

Orang Melayu kena ada satu fikiran yang mana " idea baru, tak semestinya tak bagus " . sebab orang melayu takut nak mencuba benda baru.itu yang aku nampak. maaf kalau aku silap dalam menilai. semoga kejayaan orang hebat ini menjadikan kita bersemangat untuk terus berusaha dan seterusnya berjaya .

Kalau kita nak berjaya, kita kena belajar dari orang yang sudah berjaya . apa yang mereka lakukan untuk berjaya, bila kerjanya melalui fasa kejatuhan , bagaimana untuk atasi masalah itu. itu semua kena ambil tahu dan tekankan. supaya kita dapat control  perasaan kita bila kita berjaya dan ketika kita jatuh. korang tahu, apa yang orang yang berjaya buat dengan masa depa setiap hari ? aku kongsikan ( apa yang di lakukan oleh orang yang berjaya terhadap masa mereka ) . semoga kita ambil pengajaran dan panduan dari mereka.

sekian.

terima kasih !
Previous Post Next Post