Asal Usul Nama 7 tempat di Negeri Sabah yang anda tidak tahu !


Hai,

7 Tempat di Negeri Sabah   Sabah merupakan salah satu negeri dalam negara kita yang mempunyai tempat-tempat yang cantik dan pulau-pulau yang cantik.Gunung Kinabalu menjadi tarikan utama pelancong untuk ke negeri sabah.

Sejujurnya , aku tak pernah lagi sampai sabah, yang aku tahu kota kinabalu  dan pulau gaia. sebab pulau tu cantik. hehehe. tapi untuk pengetahuan korang ,beberapa tempat di negeri sabah yang mempunyai nama unik dan pelik .Contohnya Menggatal . haaa... bunyi macam tengah mengorat awek. tapi korang tahu tak asal usul nama tempat tu ? haa tak tahu kan.

Gunung kinabalu

selain menggatal ada lagi 6 tempat yang mempunyai nama yang unik seperti tu, Jadi kalau korang nak tahu asal usul 7 nama tempat di Negeri Sabah , Klik : Asal Usul nama 7 tempat di Negeri Sabah .

Aku harap ,satu hari nanti aku boleh menjejakkan kaki aku ke negeri sabah.teringin nak melawat pulau-pulau dekat sana. hehe cantik2 belaka dan tempat yang namanya pelik dan unik macam dalam link yang aku bagi tu.Kalau korang tak caya,korang cuba klik link tu.



Asal Usul Nama 7 tempat di Negeri Sabah memberi gambaran bahawa setiap tempat di dalam negeri tu mempunyai sejarah sendiri dan cerita rakyat mereka.Cerita apa ? tengok di link yang aku bagi ya ^^

Dapatkan Jawapan untuk persoalan anda : Asal Usul Nama 7 tempat Di negeri Sabah !.

Sekian,
Jom like Page admin untuk info menarik !

1 comment... add one now

aiman mania aiman mania September 11, 2015 at 8:10 AM
ta sampai lagi ke Sabah .....teringin rasa nak ke Pulau Sipadan dan Kundasang!

jom komen.. ^_^.. tinggal kan link blog korng juga k..t aku nk jalan2 yaa.. (^_^)