Netizen Korea Minta Park Seo Joon Buat Pembedahan Plastik

Dalam satu temu bual dalam rancangan You Quiz on the Block, Pelakon kacak korea selatan Park Seo Joon mengatakan dirinya sering menjadi mangsa kecaman netizen korea kerana wajahnya yang dianggap tidak istimewa berbanding pelakon-pelakon lain.


Netizen Korea Minta Park Seo Joon Buat Pembedahan Plastik



Kritikan-kritikan itu muncul di awal pembabitannya sebagai pelakon. Malah ada diantara mereka meminta agark Seo Joon melakukan pembedahan plastik bagi mendapatkan wajah yang cantik untuk bergelar pelakon.

Seo Joon berkata ; 

“Sewaktu awal kemunculan dulu saya sempat menjalani fasa sukar diterima peminat kerana dikritik kelihatan terlalu biasa.


“Saya disifatkan tidak punya ciri khas dari segi fizikal untuk menjadi selebriti sehingga ada yang bertanya tentang keberadaan saya,” dedah Seo Joon seperti dilaporkan Koreoboo.

“Sejujurnya saya juga ada perasaan tidak percaya diri terutama mengenai bentuk mata saya.

“Sehingga saya pernah menerima saran agar melakukan pembedahan plastik dan itu membuat percaya diri saya sedikit terhakis.

“Saya juga sempat berfikir ‘apa yang salah dengan diri saya’ dan ‘adakah ini bukan jalan (pekerjaan) yang sesuai untuk saya?’”katanya lagi.


Pengenalan mengenai Pelakon Park Seo Joon.


Park Seo-joon ialah pelakon terkenal Korea Selatan yang terkenal dengan peranannya dalam drama dan filem. Dilahirkan pada 1988, Seo-joon memulakan kerjaya lakonannya pada 2011 menerusi sitkom I Need a Fairy. Bagaimanapun, popularitinya melonjak pada 2013 selepas membintangi drama Dream High 2.


Selain bakat lakonannya, Seo-joon juga terkenal dengan karismanya. Dia sering dirujuk sebagai "Raees Mesra" (CEO Mesra) oleh peminatnya. Antara projek popularnya termasuk filem Midnight Runners (2017) dan drama What's Wrong With Secretary Kim (2018) yang mana dia memenangi Anugerah Baeksang untuk Pelakon Lelaki Terbaik.


Pada tahun 2020, Seo-joon membintangi drama popular Itaewon Class yang mengisahkan perjuangan seorang bekas banduan. Peranan ini sekali lagi menunjukkan kebolehannya memegang watak yang mencabar. Selain itu, Seo-joon juga terkenal dengan gaya fesyennya yang bergaya dan sering berkhidmat sebagai duta jenama fesyen.


Secara keseluruhannya, Park Seo-joon merupakan seorang pelakon yang berbakat dan mempunyai karisma yang tinggi. Kebolehannya mengendalikan pelbagai watak dengan baik menjadikan namanya sebagai pelakon yang versatil dan disegani dalam industri.


Post a Comment

Previous Post Next Post