Messi semakin hampir dakap piala dunia

 Impian Piala Dunia Lionel Messi terus hidup selepas Argentina menewaskan Belanda menerusi penentuan sepakan penalti selepas perlawanan suku akhir yang sangat dramatik di Stadium Lusail.


Messi nampaknya telah memberi inspirasi kepada Argentina ke pertemuan empat terakhir dengan penakluk Brazil, Croatia apabila dia melakukan jaringan pembukaan Nahuel Molina 10 minit sebelum rehat dan kemudian menambah gol kedua menerusi sepakan penalti pada minit ke-73 selepas Denzel Dumfries mengasari Marcos Acuna.


Messi semakin hampir dakap piala dunia


Louis van Gaal, dalam perlawanan terakhirnya sebagai jurulatih Belanda, gagal dan ia membuahkan hasil apabila pemain gantian Wout Weghorst mendahului kebangkitan sensasi dengan menjaringkan dua gol, yang kedua berikutan rutin sepakan percuma yang berani 11 minit sebelum masa kecederaan.


Perlawanan dengan banyak mata kilat dan lebih daripada sedozen kad kuning mendapat penalti, di mana penjaga gol Argentina Aston Villa, Emi Martinez muncul sebagai wira, menyelamatkan daripada Virgil van Dijk dan Steven Berghuis.


Messi menjaringkan penaltinya dan walaupun tekanan meningkat ke atas Argentina apabila Enzo Fernandez menyeret tendangan penaltinya melebar, Lautaro Martinez membuat sumbangan penting untuk mencetuskan suasana perayaan yang liar.

Previous Post Next Post