Brazil tewas di tangan Croatia

Ia tidak sepatutnya berakhir seperti ini. Brazil telah menari ke suku akhir Piala Dunia tetapi impian mereka untuk mempamerkan aksi jig di final berakhir dengan tangisan di Stadium Education City.


Croatia mendidik bintang Samba menerusi penentuan penalti untuk menamatkan harapan kemenangan keenam apabila mereka disingkirkan daripada pertandingan oleh negara Eropah sekali lagi.


Brazil tewas di tangan Croatia



Nampaknya Neymar akan menjadi wira apabila dia membuka jaringan pada masa tambahan untuk menyamai rekod jaringan rasmi Pele untuk pasukan kebangsaan lelaki tetapi - sebagai penentu penalti kelima yang tidak digunakan - dia meninggalkan padang dengan menangis selepas apa yang boleh menjadi Piala Dunia terakhirnya. perlawanan.


Selepas perlawanan itu, telah disahkan bahawa bos Tite akan meninggalkan pekerjaannya, pemain berusia 61 tahun itu tidak dapat menambah kejayaan Copa America pada 2019, manakala Neymar membayangkan persaraan antarabangsa.


"Ia sememangnya sangat sukar," kata Tite selepas kekalahan itu. "Tetapi ia adalah penghujung kitaran saya bersama skuad Brazil. Saya berkata demikian satu setengah tahun lalu."


Pakar bola sepak Amerika Selatan Tim Vickery berkata di BBC Radio 5 Live: "Ini adalah kematian dalam keluarga.


"Itulah yang akan dirasai dalam beberapa jam akan datang untuk peminat Brazil. Croatia telah menghantar negara yang jauh lebih besar ke dalam kesedihan. Ini benar-benar menyakitkan untuk masa yang lama.


"Saya harap penduduk tidak akan menyerang mereka. Orang ramai Brazil boleh menjadi ganas. Saya harap tidak ada tindak balas negatif kerana pasukan ini tidak layak."

Previous Post Next Post