England menang ke atas Senegal

 England akan bertemu Perancis dalam suku akhir Piala Dunia pada hari Sabtu selepas merobohkan Senegal yang mengagumkan di Stadium Al Bayt.


Skuad kendalian Gareth Southgate itu terselamat daripada pembukaan cemas di mana penjaga gol Jordan Pickford melakukan penyelamatan cemerlang dari Boulaye Dia untuk menghabisi pemenang yang meyakinkan dengan persembahan hebat kekuatan serangan.


Jude Bellingham adalah pemain bintang England, menjaringkan gol pertama untuk Jordan Henderson dengan hantaran lintang yang sempurna selepas 38 minit kemudian menjaringkan gol kedua pada pukulan separuh masa, bergabung dengan Phil Foden ketika kapten Harry Kane mengukuhkan gol pertamanya. kejohanan itu.


England menang ke atas Senegal



Ia meninggalkan Kane hanya satu di belakang rekod sepanjang masa Wayne Rooney dengan 53 gol England dan dia kini mempunyai tahap yang sempurna di Qatar untuk menulis halaman baru dalam buku sejarah.


Foden menjadi pencipta sekali lagi apabila England menamatkan perlawanan pada minit ke-57, menghantar hantaran kepada Bukayo Saka untuk menunjukkan kesedaran dan sentuhan yang hebat untuk menjaringkan gol yang halus menewaskan penjaga gol Senegal, Edouard Mendy.


Ia menghadkan malam yang sempurna untuk pengurus Southgate, yang memilih untuk memulihkan Saka dan mengekalkan kepercayaan dengan Foden, meninggalkan Marcus Rashford walaupun dua golnya dalam kemenangan ke atas Wales. Raheem Sterling tidak dipertimbangkan selepas pecah masuk di rumah keluarganya dan kini akan kembali ke England.

Previous Post Next Post