Dimana Messi?

 Lionel Messi menghasilkan momen keajaiban tanda dagangan untuk membantu mengekalkan harapan Piala Dunia Argentina dengan kemenangan dalam pertemuan tegang menentang Mexico.

Dalam kawah riuh rendah di Stadium Lusail, Messi dan Argentina tahu kekalahan akan menamatkan harapan mereka untuk mara ke peringkat 16 terakhir selepas hanya dua perlawanan berikutan kekalahan menakjubkan kepada Arab Saudi pada aksi pembukaan.


Dimana Messi?


Ketegangan semakin memuncak apabila Mexico mengecewakan Messi dalam perlawanan yang mencabar, terutamanya pada separuh masa pertama yang dipenuhi dengan kekasaran dan kecederaan yang tidak pernah membenarkan Argentina memperoleh sebarang momentum.


Messi mengubah semua itu selepas 64 minit apabila dia mengambil satu sentuhan untuk mengawal hantaran dengan kaki kirinya sebelum melakukan penyudahan tanpa kesilapan melepasi penjaga gol Mexico Guillermo Ochoa ke sudut bawah dari jarak 20 ela.


Penyokong Argentina yang berjumlah 88,966 orang ramai meraikan sambutan dan kelegaan apabila kempen Piala Dunia mereka kembali ke landasan yang betul.


Enzo Fernandez menambah detik yang hebat dengan rembatan lencong ke sudut atas tiga minit sebelum tamat tetapi Messi yang membuat kejayaan dan perbezaan.


Kemenangan dalam perlawanan terakhir Kumpulan C yang sukar menentang Poland akan menghantar mereka ke fasa kalah mati.

Previous Post Next Post