Bicycle Kick Richarlison Buat Serbia tergamam

 Richarlison menyinari Piala Dunia dengan detik keajaiban Brazil ketika pasukan pilihan kejohanan itu mengatasi tentangan degil Serbia untuk membuka kempen mereka dengan kemenangan memberangsangkan.

Brazil terpaksa bermain dengan sabar untuk mematahkan barisan belakang Serbia yang teratur tetapi memaksa penembusan pada minit ke-62 apabila penyerang Tottenham, Richarlison menjaringkan gol dari jarak dekat selepas Vanja Milinkovic-Savic menyelamatkan percubaan Vinicius Junior.


Bicycle Kick Richarlison Buat Serbia tergamam




Detik kemuliaan Richarlison hadir 11 minit kemudian, pada mulanya tersalah mengawal hantaran Vinicius tetapi menyesuaikan semula dengan cemerlang untuk mengambil laluan udara dan melepaskan penyudah kaki kanan akrobatik.


Ia tidak lebih daripada Brazil - disokong oleh barisan ramai peminat berpakaian kuning mereka - layak kerana mereka mendominasi keseluruhan, dengan Alex Sandro dan Casemiro memukul tiang kayu dan Milinkovic-Savic juga menyelamatkan hebat daripada Fred.


Persembahan Brazil membuatkan saingan mereka menjadi tontonan yang tidak menyenangkan, begitu juga dengan Gabriel Jesus, Antony dan Gabriel Martinelli yang turun dari bangku simpanan dengan menunjukkan kekuatan skuad yang hebat, walaupun terdapat pemandangan yang membimbangkan tentang Neymar yang keluar selepas mengalami ketukan.

Previous Post Next Post