Pasukan Hebat Menanti Harimau Malaya Sebelum Piala Asia 2023

Rupanya Piala Asia akan berlangsung pada Januari 2024. Jadi kita punya masa lebih setahun untuk membuat persiapan sebelum bertarung di pentas tertinggi asia itu. Qatar di pilih menjadi tuan rumah untuk edisi kali ini dan sudah pasti fasiliti berkelas dunia menjadi taruhan kepada skuad kim pan gon dalam memburu kemenangan pertama dalam kejohanan.


Pasukan Hebat Menanti Harimau Malaya Sebelum Piala Asia 2023


Pasukan Hebat Menanti Harimau Malaya Sebelum Piala Asia 2023

Bercakap mengenai rakan sparing harimau malaya, Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Noor Azman Hj Rahman akan ada perllawanan persahabatan dengan pasukan lebih kuat di rantau asia sebagai persediaan menjelang kejohanan piala asia nanti.

Beliau berkata' "Kita akan buat persiapan sebaik mungkin dan tempoh panjang itu bagi saya beri kelebihan buat pasukan kita, dan juga pasukan-pasukan lain.


"Bukan mudah nak bermain di Piala Asia yang diketahui tahapnya cukup tinggi. Jadi kita akan gunakan tempoh panjang ini bagi membina pasukan agar lebih bersedia nanti," katanya ketika dihubungi Arena Metro.


"Untuk majukan pasukan, dah tentu kita akan lihat pasukan yang boleh beri tentangan sengit seperti yang sudah layak ke Piala Asia itu. Apapun, ia akan dibincangkan oleh pengurusan pasukan kebangsaan bersama jurulatih untuk melihat lawan yang sesuai nanti," katanya.

Previous Post Next Post