Manchester United dimalukan dalam perlawanan derby

Manchester United dimalukan dalam perlawanan derby. Erling Haaland dari Manchester City menjadi pemain pertama yang menjaringkan tiga hatrik Liga Perdana berturut-turut di tempat sendiri ketika Manchester United dimalukan dalam perlawanan derby di Stadium Etihad.


Manchester United dimalukan dalam perlawanan derby




Manchester United dimalukan dalam perlawanan derby

Permulaan berleluasa Haaland untuk musim ini berterusan apabila dia menjaringkan 17 gol dalam 11 permulaan - satu gol setiap 54 minit - sejak perpindahannya dari Borussia Dortmund manakala Phil Foden menjaringkan treble pertamanya untuk City ketika mereka merapatkan jurang dengan Arsenal kepada satu gol. titik.


Ini adalah pemeriksaan realiti kejam untuk United selepas peningkatan mereka baru-baru ini, ketika juara bertahan Liga Perdana itu melakukan rusuhan untuk menggambarkan jurang dalam kelas antara pasukan.


Permulaan kilat City mendapat ganjaran apabila Foden menyapu bersih hantaran lintang Bernardo Silva selepas lapan minit sebelum Haaland tidak dapat tidak menyertai aksi itu dengan tandukan dari sepakan sudut 11 minit sebelum separuh masa.


Ketika United reda, Haaland merosot dalam satu pertiga daripada hantaran sempurna Kevin de Bruyne kemudian bertukar menjadi penyedia untuk menyediakan penyudah mudah untuk Foden sebelum rehat.


Pemain baru United, Antony membalas dengan jaringan hebat dari jarak 25 ela untuk menarik satu gol ke belakang tetapi ia hanya mencetuskan City untuk menaikkan tempo sekali lagi, Haaland menjaringkan gol ketiganya daripada hantaran lintang Sergio Gomez dan sekali lagi menunjukkan dia boleh menjadi pencipta dengan menyediakan Foden untuk gol keenam City .


Gol ketiga Haaland meletakkannya dalam rekod rekod selepas hatrik di tempat sendiri menentang Nottingham Forest dan Crystal Palace.


Gol lewat Anthony Martial untuk United disambut hampir senyap, begitu juga dengan penalti masa tambahannya, pada hari yang memalukan pelawat dan pengurus mereka Erik ten Hag dan satu kegembiraan untuk City dan Pep Guardiola.

Previous Post Next Post