KL City Ke Final AFC CUP 2022 Bakal Menentang Kelab Al-Seeb (Oman)

Kebanggaan Malaysia! KL City Ke Final AFC CUP 2022 Bakal Menentang Kelab Al-Seeb (Oman). Sebak dan terharu bila menyaksikan pasukan ibu kota, Kuala Lumpu City melangkah ke Final AFC Cup 2022 nanti selepas mereka mengalahkan pasukan dari Uzbekistan, PFC Sogdiana dengan jaringan penalti 5-3.


KL City Ke Final AFC CUP 2022 Bakal Menentang Kelab Al-Seeb (Oman)


KL City Ke Final AFC CUP 2022 Bakal Menentang Kelab Al-Seeb (Oman)

Hadir ke uzbek tanpa tekanan, anak buah bojan hodak sekali lagi mencipta sejarah apabila mengalahkan kelab dari uzbekistan ini bagi melayakkan diri ke pentas final menentang kelab dari liga oman al seeb.

Bermain separuh masa pertama, KL City tanpa tenang mengawal serangan demi serangan dari Sogdiana namun pada masa yang sama mereka juga cuba mengatur serangan ke kubu sogdiana namun tiada jaringan di hasilkan.

Kebuntuan mencari gol umpama perlawanan sebelum ini di mana, KL City terikat 0-0 dengan pasukan dari India iaitu mohun bagan. benda yang sama juga berlaku di sini semalam.

Perlawanan di heret ke masa tambahan namun masih tiada gol yang dijaringkan dan pengadil meneruskan perlawanan ke sepakan penalti.

Penjaring gol penlati pertama, paulo jose tampak mudah mengambil sepakannya kemudian di ikuti oleh Romel Morales, Hadin Azman, Akram mahinan dan juga Giancarlo. Mereka tiada masalah menjaringkan gol sepakan penalti semalam.

Highlight perlawanan



Sementara itu Mendoza berjaya menyelamatkan gol sepakan penalti pemain sogdiana yang memberi kemenangan kepada pasukan KL City.

Tahniah diucapkan untuk KL City yang bermain bermati-matian dalam perlawanan ini. Sungguh anda sudah membanggakan rakyat Malaysia.

Previous Post Next Post