Juventus tersingkir dari Champion League

Juventus tersingkir dari Champion League. Ia bukan sahaja mengutuk Juve untuk tersingkir daripada Liga Juara-Juara, malah harapan mereka untuk bola sepak Liga Europa tidak menentu. Mereka mendahului Maccabi Haifa dalam kumpulan dengan perbezaan gol hanya akan ke pusingan akhir aksi.


Juventus tersingkir dari Champion League


Juventus tersingkir dari Champion League

Pasukan Israel tumbang kepada kekalahan 7-2 di Paris Saint-Germain; ketika Neymar dan Carlos Soler menjaringkan gol untuk Les Parisiens dengan Kylian Mbappe dan Lionel Messi kedua-duanya menjaringkan gol beregu. Bagaimanapun, Messi tidak dapat menyempurnakan hatriknya – bermakna dia kekal terikat dengan lapan treble dalam pertandingan dengan Cristiano Ronaldo, dan tidak boleh mengambil rekod itu secara langsung.


Di tempat lain dalam kumpulan Chelsea, Milan telah naik ke tempat kedua - di atas Red Bull Salzburg - dengan kemenangan menyeluruh empat gol di Dinamo Zagreb. Matteo Gabbia, Rafael Leao dan Olivier Giroud semuanya menjaringkan gol untuk Milan, manakala Robert Ljubicic menjaringkan gol sendiri malang untuk tuan rumah.


Kumpulan F menyaksikan kemenangan besar RB Leipzig ke atas Real Madrid di Jerman untuk mengukuhkan tempat mereka di tempat kedua dalam kumpulan. Josko Gvardiol, Christopher Nkunku dan Timo Werner semuanya berada dalam senarai penjaring untuk pasukan Marco Rose, selepas Vinicius Junior pada mulanya mengurangkan separuh defisit pada separuh masa pertama dan Rodrygo Goes menjaringkan penalti saguhati yang terakhir.


Shakhtar Donetsk - yang menentang Leipzig pada hari terakhir di Poland - masih boleh berkualiti di hadapan pasukan Jerman itu selepas mereka memperoleh keputusan seri 1-1 di Glasgow. Mykhailo Mudryk menjaringkan gol penyamaan yang hebat untuk pasukan Ukraine selepas Giorgos Giakoumakis memberikan Celtic pendahuluan, manakala Danylo Sikan terlepas peluang luar biasa untuk memenangi permainan pada lewat ketika percubaannya ke gawang terbuka disalah kawal dan meleret dengan menyakitkan.


Dalam Kumpulan G, Sevilla dijangka menempah tempat kalah mati Liga Europa sekurang-kurangnya selepas menewaskan pasukan Denmark, Copenhagen 3-0 di ibu kota Andalusia. Youssef En-Nesyri, Isco dan Gonzalo Montiel semuanya menjaringkan gol dalam kemenangan untuk pasukan Jorge Sampaoli - yang pertama mereka dalam pertandingan musim ini.

Previous Post Next Post