Chelsea Puncak Kumpulan, Kalahkah RB Salzburg

Chelsea Puncak Kumpulan, Kalahkah RB Salzburg. Graham Potter berkata pemain Chelseanya telah menghasilkan "usaha yang hebat" selepas bangkit daripada kekalahan pada perlawanan pembukaan mereka untuk mara ke pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara sebagai juara kumpulan dengan baki satu perlawanan.


Chelsea Puncak Kumpulan, Kalahkah RB Salzburg


Chelsea Puncak Kumpulan, Kalahkah RB Salzburg

Dua penyudah indah oleh Mateo Kovacic dan Kai Havertz menamatkan rekod 40 perlawanan tanpa kalah Red Bull Salzburg di tempat sendiri dan menyaksikan The Blues menyertai saingan Liga Perdana, Manchester City di peringkat kalah mati.


Kekalahan 4-0 Dinamo Zagreb di tempat sendiri kepada AC Milan pada perlawanan lewat pada hari Selasa bermakna Chelsea tidak boleh berada di puncak Kumpulan E.


The Blues telah memulakan kempen Eropah mereka dengan kekalahan 1-0 di Croatia menentang Zagreb pada 6 September, dengan kelab itu memecat bos Thomas Tuchel pada hari berikutnya.


Mereka telah membalas dengan tiga kemenangan dan satu seri di bawah Potter.


“Mereka telah mengutip mata dalam Liga Perdana dan untuk melalui seperti yang kita ada dalam Liga Juara-Juara adalah usaha yang hebat daripada semua orang,” kata Potter.


"Kami akan mengambil langkah, ia tidak akan menjadi jalan yang lurus, malangnya. Tetapi kami akan mengambil langkah dan malam ini adalah satu yang saya fikir."

Previous Post Next Post