Haaland score lagi!

 Pengurus Manchester City, Pep Guardiola berkata Erling Haaland sedang membantu untuk mengeluarkan yang terbaik daripada Kevin de Bruyne selepas melihat pasangan itu membantu pasukannya menewaskan Southampton untuk menduduki tempat teratas Liga Perdana.


Haaland menjaringkan gol ke-20nya untuk City menentang Saints, manakala hantaran De Bruyne untuk menubuhkan Phil Foden bermakna statistiknya sama cemerlang, dengan sembilan bantuan dalam sembilan perlawanan liga pertamanya.


Haaland score lagi!


De Bruyne sudah lebih baik daripada jumlah lapan assist liga yang dibuatnya musim lalu, dan sedang dalam perjalanan untuk memecahkan rekod 20 dalam satu kempen yang dikongsi bersama Thierry Henry.


"Sudah tentu untuk pemain seperti Kevin, dan terutamanya Kevin, mempunyai ancaman ini, lelaki ini [Haaland] yang suka berlari di belakang dengan rentak ini, ia banyak membantunya," kata Guardiola.


"Kevin sekali lagi mencipta tiga atau empat peluang [menentang Southampton], tetapi dia boleh bermain lebih baik. Hari ini bukanlah Kevin yang terbaik yang kita tahu, kerana dia boleh meletakkan pasangannya di hadapan penjaga gol pada kebanyakan masa - tetapi mempunyai pemain seperti Erling , Julian [Alvarez] atau Phil, membuat pergerakan di belakang, ia sangat penting baginya."

Dua puluh gol biasanya menjadi penanda aras musim yang berjaya untuk mana-mana penyerang, tetapi Haaland hanya mengambil 13 perlawanan untuk mencapai markah itu dalam semua pertandingan, dengan Saints yang bergelut pasukan terbaru untuk mengetahui betapa sukarnya untuk mengekalkan dia atau rakan sepasukannya. senyap.


IKLAN


City menyerang bertubi-tubi dari awal dan Haaland berada dalam beberapa inci untuk memberi mereka pendahuluan awal apabila - yang mengejutkan hampir seluruh stadium - dia terkena bahagian dalam tiang selepas berlari keluar.


Sebaliknya Joao Cancelo yang meletakkan pasukan tuan rumah di hadapan, berlari ke arah hantaran Phil Foden dan menewaskan James Ward-Prowse sebelum menemui sudut bawah gawang.


Foden, yang seperti Haaland menjaringkan hatrik di sini ketika menentang Manchester United hujung minggu lalu, mencatatkan dirinya dalam senarai penjaring tidak lama kemudian dengan penyudah yang dimatikan selepas De Bruyne menemuinya di ruang angkasa di dalam kotak.


Itu meletakkan City mengawal sepenuhnya pada masa rehat dan mereka mengumpul mata pada permulaan separuh masa kedua apabila Riyad Mahrez merembat masuk hantaran lintang Rodri.


Satu-satunya perkara yang hilang untuk penyokong tuan rumah ialah satu lagi gol Haaland dan, selepas tiga kali hatrik liga di tempat sendiri berturut-turut, untuk sekali ia kelihatan mungkin bukan harinya.


Haaland tidak dapat menerima hantaran lintang De Bruyne di bawah tekanan Mohammed Salisu, dan kemudian dinafikan dengan garang oleh Gavin Bazunu yang terjun di kakinya ketika dia menyerbu masuk ke gawang.


Memandangkan peluang terus datang walau bagaimanapun, anda hanya tahu Haaland akan mengambil satu - dan begitulah dia melakukannya, memenuhi pengurangan Cancelo dengan penyudah rendah yang lazimnya tepat untuk menjadikan kedudukan 4-0 selepas 65 minit.


Southampton, yang hanya berjaya melakukan satu sentuhan di kawasan City dan sejumlah dua pukulan - kedua-duanya dari jarak jauh, dan kedua-duanya di luar sasaran - seri di tempat sendiri dan di tempat lawan menentang pasukan Guardiola musim lalu. Kali ini, mereka tidak pernah kelihatan seperti mengelak kekalahan keempat berturut-turut.

Previous Post Next Post